Andagt: Vogt din sjæls have
Ole Madsen
2024-05-14 15:52:52 UTC
Vogt din sjæls have
Skrevet af Ole Madsen

1 Mosebog 2:15
Derpå tog Gud Herren Adam og satte ham i Edens Have til at dyrke og
vogte den.

Hvis vor indre have er et udtryk for vor sjæls dna, hvad vi fra den nye
fødsel giver magt, hvad vi ved vore valg har tilladt at der skal bo og
gro i vor have, så vil det naturligvis være en vækst, en frugt som er
synlig for alle.

Det vi skal dyrke er de planter Gud ved den nye fødsel har plantet i os,
og som vi får nye af jo længere tid vi vandrer med Gud og passer og
plejer disse planter.

Men Adam fik også til opgave at vogte haven.

Der er alt for meget uro, larm, affald som accepteres som folks egne
tanker, eller følelser der ikke skulle handles på, men fordi folk
antager tanker og følelser som deres egne, og ikke noget man skal lade
passere, så bliver der mange gange en uheldig frugt ud af dette.

Der var en gang en veninde jeg blev forelsket i lige pludselig, men jeg
vidste med mig selv at det bare ikke skulle ske, så jeg smækkede døren i
til de følelser og sagde pænt nej tak.

Jamen er det ikke at gøre vold på sig selv? Nej, det er at vogte min
egen indre have.

Vi har fået bønnen og Ordet så vi kan bedømme om dette eller hint er en
god ide.

Vi opfordres også til at bedømme ånderne ifølge bibelen (1 Johannes 4:1).

Hvad der er skrevet og bliver skrevet i vor sjæls dna er det der kommer
til udtryk, så derfor: Vogt din sjæls have.

Ordsprogene 4:23
Vogt dit Hjerte mer end alt andet, thi derfra udspringer Livet.
Lyrik
2024-05-22 09:41:25 UTC
Post by Ole Madsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Plirum
Plarum
Lirum
Larum

Du prøver at få Edens have beretningen til at se fornuftig ud!
Du fjerner de egentlige begivenheder!
To nøgne vilde bliver sat til at passe en frugtplantage.
deres løn består af:"Al den frugt de kan spise"! Alle frugter må spises,
undtagen 2, som herremanden vil beholde til sig selv.
En vismand som vil give dem ordentlig kost bliver straks udnævnt til
"Satan og Djævel", mens Diktatoren bliver udnævnt til Almægtig Gud!

Hele baduljen er åbenbart inspireret af en amerikansk "Forfatter" der
roser sig af at have smækket døren i hovedet på en forelsket pige, som
han vurderede ikke var god nok til ham!
Her kan man med fantasiens øjne se den amerikanke hykler modtage
bonuspoint fra sin Diktator "Gud"

Lyrik
Bjarne
2024-05-22 16:51:43 UTC
Post by Lyrik
Post by Ole Madsen
[...]
Kan godt forstå at du er blevet smidt ud af samtlige kristne samfund som du
har været medlem af.

Dine udfald imod kristendommen, er jo nærmest sygeligt.

Er du ikke klar over at du opfører dig som en satanist?
Men det er måske ikke blot noget du opfører dig som.

Ihvertfald er det satans lære du prøver atudsprede.

Hvordan tør du dog det?
Bjarne.