Når ateister får absolut magt.
Bjarne
2024-07-11 17:23:06 UTC

Det ateistiske paradis findes her, og de er stolte af det.
--
Mvh
Bjarne.
Jon Tveten
2024-07-12 05:41:12 UTC
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Det ateistiske paradis findes her, og de er stolte af det.
Du har misforstått fullsendig hva ateisme er.
Prøv å lese litt mere en bare din favorit bok.
Bjarne
2024-07-12 10:19:02 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Det ateistiske paradis findes her, og de er stolte af det.
Du har misforstått fullsendig hva ateisme er.
Prøv å lese litt mere en bare din favorit bok.
Tjah, det eneste land i verden, hvor det ikke at være ateist straffes med
døden eller det der er værre, taler da vist for sig selv.
--
Mvh
Bjarne.
Jon Tveten
2024-07-12 10:56:28 UTC
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Hvorfor tror du at Kim Jong Un er ateist?
Bjarne
2024-07-12 18:41:49 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Hvorfor tror du, at jeg tror det.?
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-13 05:09:22 UTC
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Bjarne forstår ikke, han tror
Bjarne
2024-07-13 09:57:41 UTC
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Det ateistiske paradis findes her, og de er stolte af det.
Du har misforstått fullsendig hva ateisme er.
Prøv å lese litt mere en bare din favorit bok.
Bjarne forstår ikke, han tror
Nej!
Bjarne ved.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 5528.12
2024-07-13 10:55:58 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it
--
The peace you want is already in you,
you just can't feel it because the mind is making too much noise
- Eckhart Tolle
Bjarne
2024-07-13 11:57:14 UTC
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja i ateister frygter godtnok sandheden.
Kun løgnere kan vist gå ind for sådanne ordsprog.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 0746.319
2024-07-13 14:08:54 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Du lyver, for du ved godt, at jeg ikke er ateist.
Post by Bjarne
Kun løgnere kan vist gå ind for sådanne ordsprog.
Du påstår at du ved, når du tror...

Glem det, du vrøvler bare udenom igen...
--
All religions are like different cars all moving in the same direction.
People who don't see it have no light in their hearts.
Bjarne
2024-07-13 17:37:07 UTC
Post by Thocor 0746.319
Post by Bjarne
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Post by Bjarne
Kun løgnere kan vist gå ind for sådanne ordsprog.
Du påstår at du ved, når du tror...
Glem det, du vrøvler bare udenom igen...
Er du da kristen?
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 3227.65
2024-07-14 07:34:07 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0746.319
Post by Bjarne
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Post by Bjarne
Kun løgnere kan vist gå ind for sådanne ordsprog.
Du påstår at du ved, når du tror...
Glem det, du vrøvler bare udenom igen...
Er du da kristen?
Det eneste du får at vide er, at jeg ikke er ateist.

Jeg kan ikke se hvilken relevans ens tro (eller mangel på), har for
argumenter, som er det der bruges i debat.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Bjarne
2024-07-14 10:07:04 UTC
Post by Thocor 3227.65
Post by Bjarne
Post by Thocor 0746.319
Post by Bjarne
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Post by Bjarne
[...]
Nej der er meget du ikke kan se.
Men nu fortæller jeg dig så, at du er en ateist.

Om du kan se det eller ej er dit og kun dit problem.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 3240.203
2024-07-14 12:33:05 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 3227.65
Post by Bjarne
Post by Thocor 0746.319
Post by Bjarne
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Post by Bjarne
[...]
Så lyver du.
@_PHD
2024-07-13 22:03:41 UTC
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja
ja netop,

folkm der påstår at vide er dem man skal holde sig væk fra,
f.eks. folk som håtdnakket vedbliver med at påstå at noget er sandt
uden bevis,
religion er og har altid været wet magtmiddel som herskere har brugt
til at kontrollere folk med, men det er du jo FOR dum til at kunne se
Bjarne
2024-07-14 10:08:46 UTC
Post by @_PHD
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Jeg kan da se beviserne, og endda forstå dem, så jeg vil ikke klage.
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-14 14:57:43 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
du kan umuligt se et bevis, da du jo ikke aner hvad et bevis er.

Det eneste du har er dine fordomme som du ikke evner at se for hvad de
er.
Ole Madsen
2024-07-13 13:04:11 UTC
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
et af Guds løfter er dette: søg, og du skal finde

hvis Gud er til, kan han også findes, hvis Gud er til, kan han også
åbenbare sig for os

Gud er til
Helle Jensen
2024-07-13 13:43:16 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Er han introvert din gud, siden han skjuler sig?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-07-13 14:31:49 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
du har haft masse muligheder for at lære ham atkende, invitationer er
der nemlig nok af, hver gang du møder en kristen
@_PHD
2024-07-13 22:07:13 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
der er aldrig ført bevis for at den gud du fantaserer om er mere
rigtig end hvad andre har opfundet af fantasifostre når noget de ikke
begriber skal forklares
Bjarne
2024-07-14 09:50:45 UTC
Post by @_PHD
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Jo det er der masser af gange, ja i millionvis af gange.
Problemet er at hver gang, nogen forsøger at vise jer nogen af dem, lukker i
helt ned, og stikker hovedet i busken.
Ja i spæner væk lige så stærkt som jeres små ben kan løbe, kun for at blive
fri for at skulle forholde jer til de beviser i siger ikke er der.

Og du ved udmærket at jeg har ret.

Selv har jeg lagt flere hundrede beviser her på debatten i den tid jeg har
været med.

Beviser som bakkes op af anerkendte profesore, fra lige så anerkendte
universiteter.

Men kan du nævne blot et af dem du har så meget som set på?

Nej vel!

Så stop med det ævl at de ikke findes.
I vil ikke have at de findes, og derfor lyver i over for jer selv, og alle
andre om at de ikke findes.

Jeg har sagt dig kasser af gange, at hvis du vil diskutere kristendommen er
du velkommen, men blot igen og igen at påstå løgne om at den slet ikke
findes, gider jeg ihvertfald ikke høre mere på.

Det må i ateister jo selv om.
--
Mvh
Bjarne.
Bjarne
2024-07-13 17:42:48 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Han skjuler sig bestemt ikke, du skal blot åbne øjnene.
--
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-07-13 18:42:53 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Hvorfor skal man så lede efter ham?
Helle Jensen
Bjarne
2024-07-14 09:54:38 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Hvem har bildt dig det ind.
Nøjes med ikke at gemme dig og benægte ham, hver gang nogen vil præsentere
dig for ham.

Det er såmænd det hele. Lp
--
Mvh
Bjarne.
Jørgen Nielsen
2024-07-14 10:39:32 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Jeg foretrækker at få info fra "hestens egen mund". I dette tilfælde
Gud, for at få det mest troværdige svar, og derfor giver jeg ikke meget
for det ævl forvirrede fjolser som Bjarne kommer med.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Jon Tveten
2024-07-14 05:49:27 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Jeg har åpne øyer, men ser ingen av dine guder.
Thocor 0920.982
2024-07-13 14:10:13 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Beklager, jeg forstår ikke din pointe. Men sproglig/logisk vrøvl kan vi
alle komme med:

Hvis gud kan alt, kan han så lave en sten, der er så tung at han ikke
kan løfte den ?
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this
Bjarne
2024-07-13 17:47:00 UTC
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Hvem har bildt dig ind at Gud kan alt?
Der er mange ting han ikke kan, han kan for eksempel ikke lyve og han kan
heller ikke opføre sig som en idiot.
--
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-07-13 18:44:06 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Igen forstår du ikke hvad ord betyder:
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=alm%C3%A6gtig
Helle Jensen
Bjarne
2024-07-14 09:57:55 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja ja, og du kan vel løbe dobbelt så hurtigt som dig selv.

Dit IQ er vi
Ikke i tvivl om.
--
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-07-15 06:08:48 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Hvad synes du da selv at "en almægtig gud " er?
Helle Jensen
Bjarne
2024-07-15 10:14:51 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Han er Jehova den almægtige gud.

Den eneste der findes.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 2756.355
2024-07-15 10:28:16 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Og 'almægtig' betyder "kan alt" ?
--
you can talk the talk,
can you walk the talk ?
Bjarne
2024-07-15 10:46:34 UTC
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja, men kun for normal tænkende mennesker.

Han kan alt inden for de naturlove han selv har lavet.

Men bryd ikke din hjerne med det, det er langt fra dine evner, til at kunne
fatte eller forstå.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 0906.117
2024-07-15 15:12:45 UTC
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Formoder du mener, at du selv er et normalt tænkende menneske.

Du har nu fortalt at du mener gud er almægtig, og at 'almægtig' betyder
"kan alt. Så må gud jo kunne alt, efter hvad du har forklaret.

Så er vi tilbage.. Kan gud lave en sten der er så tung, at han ikke selv
kan løfte den ?
--
Hvis du venter på, at nogen skal komme og frelse dig,
er du på venteliste.
Bjarne
2024-07-15 16:48:25 UTC
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Det er vist kun mennesker der kan det.
Gud kan løfte alt.

Men som sagt, er jeg kun et normalt menneske, så hvordan skulle jeg kunne
vide hvordan man forklarer logik, til personer uden logiske sanser, af
nogen art.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 3444.270
2024-07-15 18:35:33 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Så han kan ikke lave en sten, der er så tung, at han ikke kan løfte den ?
If everyone is thinking alike, then no one is thinking
Bjarne
2024-07-16 11:09:24 UTC
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Nå nu mener du så at de at løfte en sten, ikke hører under det at kan alt.

Ateisters tåbeligheder er nu næsten for nemme at kyle til vægs. 😀
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 3345.747
2024-07-16 16:35:07 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Så gud kan løfte alle sten ? Så gud kan altså ikke lave en sten, der er så
er du på venteliste.
Bjarne
2024-07-16 17:35:28 UTC
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Hold da helt op!
Se det vidste jeg slet ikke.

Hvordan gør han det?
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 0441.237
2024-07-17 09:07:27 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
(og så opdager Bjarne han har malet sig i hjørnet, og vrøvle afsporings
taktik tager over)

Det er ikke en påstand, men et spørgsmål. Vil du svare på dem ?

Du siger gud kan løfte alt..

Det udløser to spørgsmål:
- Så gud kan løfte alle sten ?
- Så gud kan altså ikke lave en sten, der er så tung, at han ikke selv
kan løfte den ?
If everyone is thinking alike, then no one is thinking
Bjarne
2024-07-17 10:11:39 UTC
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
OK så fortæller jeg det en sidste gang, men jeg ved jo du ikke evner at
forstå det, så det vil ikke hjælpe dig er jeg bange for.

Du ved og har selv sagt det.

Gud kan alt. Så enkelt er det.
Alt betyder alt, også alt det mennesker ikke kan, og også alt det vi ikke
kan forstå.

Så ja gud kan lave en sten han ikke kan løfte, men kan løfte den alligevel.

Intet er umuligt for den almægtige gud.

Og nu gider jeg ikke mere at fortælle dig hvad kan alt betyder.
Du vil aldrig kunne fatte det.

Lige så lidt som du kan forstå evigheden, og at sandhed er binær modsat løgn
som er en dynamisk værdi, du vil heller aldrig kunne forstå uendeligheden,
eller et sted uden tid og afstand?

Det kræver lidt mere matamatisk kendskab og forståelse af fysikken, end de
fleste kan myndstre.

Jeg har vist flere gange forsøgt at forklare dig nogle af disse begreber.

Så jeg kender lidt til din viden eller snare mangel på viden og fotståelse
af disse begreber.

Så dine forudsætninger for overhovedet at diskutere de er slet ikke til
stede.

Så lad os holde os til kristendommen, men det vil du jo heller ikke.

Så hvad vil du egentlig her på debatten for?
--
Mvh
Bjarne.
Jon Tveten
2024-07-17 10:39:42 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Jeg kan mer matematik enn hva du har drømt om.
Thocor 1549.212
2024-07-17 14:18:10 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Så har han jo ikke lavet en sten, han ikke kan løfte. Og da han ikke
lave sådan en sten, kan han jo selvsagt ikke alt.
Bjarne
2024-07-17 17:36:03 UTC
Post by Thocor 1549.212
Post by Bjarne
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
..
[...]
Du må jo være langt klogere end gud, er det må du jo tro.

Jeg sagde jo at du aldrig ville kunne fatte gud.

Du må lide af storhedsvanvid hvis du tror det.

Du er en af Guds skabninger, og tror du noget skabt, kan forstå den der
skabte det.

Prøv at spørge en vaskemaskine, om hvad den mener om ham der opfandt og
skabte den.

Måske findes der også en vaskemaskine med storhedsvanvid.
Men jeg tror det næppe.

Og du fatter stadigvæk ikke en dyt.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 0710.10
2024-07-18 09:13:03 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 1549.212
Post by Bjarne
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Thocor 2756.355
Post by Bjarne
[...]
Det er hvad der kommer ud af, at du ikke læser det du kommenterer. Du
ender i vildfarelser.
Post by Bjarne
Jeg sagde jo at du aldrig ville kunne fatte gud.
Det har jeg heller ikke sigtet efter. Jeg vil blot forstå *dine*
forklaringer. Men det er unægteligt svært, når du ikke læser hvad jeg
skriver.
Just because you think it, doesn't mean its true
Bjarne
2024-07-18 10:00:05 UTC
Post by Thocor 0710.10
Post by Bjarne
Post by Thocor 1549.212
Post by Bjarne
Post by Thocor 0441.237
Post by Bjarne
Post by Thocor 3345.747
Post by Bjarne
Post by Thocor 3444.270
Post by Bjarne
Post by Thocor 0906.117
[klip]
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Og goddag mand økseskaft.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 1923.223
2024-07-17 14:27:00 UTC
[klip]
Post by Bjarne
..
[...]
Tror jeg har studeret mere logik og matematik, end dig ;-) Alene det
faktum, at du ikke (gen)kender konstruktionen af spørgsmålet, siger mig
du ikke har lært meget om logik. Det er en konstruktion man møder meget
tidligt i studiet/undervisningen. Den kan simplificeres til:

A. sætning B er sand
B. sætning A er falsk

Du falder pladask i, og argumenterer for at både A og B er sandt.
Post by Bjarne
Jeg har vist flere gange forsøgt at forklare dig nogle af disse begreber.
Så jeg kender lidt til din viden eller snare mangel på viden og fotståelse
af disse begreber.
At du ikke genkender opsætningen af logikken i spørgsmålet, siger meget
om, hvor lidt du kender til logik
Post by Bjarne
Så dine forudsætninger for overhovedet at diskutere de er slet ikke til
stede.
Du transponerer..
Post by Bjarne
Så lad os holde os til kristendommen, men det vil du jo heller ikke.
Jeg har hele tiden snakket om den kristne gud og hans påståede
almægtighed. Du har ikke bestilt andet end, at forsøge at afspore
debatten, når du opdager at du har malet dig selv op i et hjørne.
Post by Bjarne
Så hvad vil du egentlig her på debatten for?
Diskutere det som gruppen har til formål, til trods for dine konstante
forsøg på at afspore alt, hvor du bliver usikker i din tro.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Bjarne
Bjarne.
Thocor 1334.141
2024-07-18 09:15:31 UTC
Post by Thocor 0906.117
[klip]
..
Post by Bjarne
Så hvad vil du egentlig her på debatten for?
Diskutere det som gruppen har til formål, til trods for dine
konstante forsøg på at afspore alt, hvor du bliver usikker i din tro.
Fint.
Men alt det andet jeg skrev, ønsker du ikke at kommentere... Så må vi jo
selv drage vores konklusioner ;-)
Just because you think it, doesn't mean its true
Bjarne
2024-07-18 10:03:24 UTC
Post by Thocor 1334.141
Post by Thocor 0906.117
[klip]
..
Post by Bjarne
[...]
Fint, plejer du da at få andre til at drage dine konklusioner?
Det tror jeg ville være det smarteste.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 5102.89
2024-07-15 08:53:31 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ingen har påstået at Heller er almægtig, så hvilken relevans har din
kommentar (udover at forsøge at afspore) ?

Derimod påstås det at den kristne gud er almægtig. Almægtig betyder at
kunne alt; kan gud så lave en sten der er så tung, at gud ikke kan løfte
den ?
--
The sound is just what it is; it's air vibrating.
It's up to us whether we start an argument with it.
Jon Tveten
2024-07-14 06:03:03 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Det må være en dårlig gud som ikke kan gjøre hva han selv vil.
Bjarne
2024-07-14 09:59:56 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Og hvem siger han ikke kan det?
Selvfølgelig kan han da det.
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-14 14:55:25 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Hvem har bildt dig ind at Gud kan alt?
Der er mange ting han ikke kan, han kan for eksempel ikke lyve og han kan
heller ikke opføre sig som en idiot.
Det må være en dårlig gud som ikke kan gjøre hva han selv vil.
og så må der jo være skrevet noget helt forkert i bibelen,
der står menlig skrevet at guden er almægtig,

altså med helt ubegrænset magt
Thocor 3525.488
2024-07-14 07:38:37 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Det har flere af de personer, som kalder sig (og som jeg anser som)
kristne, her i gruppen.

Jeg har flere gange fået fortalt, af disse kristne, at den kristne gud
er alvidende og almægtig.

Mener bestemt du også var med i de debatter, hvor det blev fremført..
Bjarne
2024-07-14 10:03:22 UTC
Post by Thocor 3525.488
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja og hvad har det med noget at gøre.
Det er såmænd blot en sandhed alle kender.
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 3423.210
2024-07-14 12:34:54 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 3525.488
Post by Bjarne
Post by Thocor 0920.982
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Det er et svar på dit spørgsmål.
Post by Bjarne
Det er såmænd blot en sandhed alle kender.
Så gud kan alt ?
Just because you think it, doesn't mean its true
Bjarne
2024-07-13 17:40:22 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Men dem der er fortabte, er jo forhindret i at se og
høre sandheden.
--
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-07-13 18:44:47 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Du forveksler tro med sandhed.
Helle Jensen
Bjarne
2024-07-14 10:11:46 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Nå tror du det, ja du må jo om nogen vide det.

Du har jo aldrig prøvet andet.
--
Mvh
Bjarne.
Jon Tveten
2024-07-14 05:47:15 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
Hvorfor tror du det?
Bjarne
2024-07-14 10:13:27 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Fordi Jesus siger det, oh han lyver ihvertfald ikke.
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-13 22:05:18 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
så få ham lige til at optræde i TV gerne mens han udfører et under
eller to,

når det er sket kan vi jo så tales ved igen
Bjarne
2024-07-14 10:21:27 UTC
Post by @_PHD
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja vist så, men hvorfor i tv?
Det er da et sted der er fuld af magi der også er løgn.

Guds magi foregår i virkeligheden.
Blot se dig om og du ser på det, du står på det, du trækker det ud og ind af
dine lunger, det løber i dine blodårer.

Du spiser det og det gror i skoven plus mange miliarder andre magiske ting,
som intet menneske kan lave.

At du ikke kan se alle disse vidundere er mig en gåde.
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-14 14:59:24 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 5528.12
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
så når man ud til et større publikum

så bare kom med guden, og gerne også nogle engle
@_PHD
2024-07-13 22:01:24 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
forkert

den største tåbe er den der tror han ved, og som aldrig stiller sig
tvivlende
Bjarne
2024-07-14 10:22:32 UTC
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Nå ved du det?
--
Mvh
Bjarne.
@_PHD
2024-07-14 14:59:57 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
ja så ganske afgjort
Bjarne
2024-07-14 15:34:55 UTC
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Ja så må det jo passe.
--
Mvh
Bjarne.
Bjarne
2024-07-17 17:42:42 UTC
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
ALTSÅ EN AF DE STØRSTE TÅBER.
Ja det påstår du jo selv. 🤣
--
Mvh
Bjarne.
Thocor 0539.395
2024-07-18 09:07:03 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Læser du nogensinde det du besvarer ?
Bjarne
2024-07-18 10:09:12 UTC
Post by Thocor 0539.395
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
http://youtu.be/FG3HsL5CSdc
[...]
Jeg håber da det ikke er alvorligt med PHD, siden han har brug for en til at
kommentere for sig.

Men ønsk ham god bedring.

Jeg kender det godt, skriveblokering er en ubehagelig oplevelse.
--
Mvh
Bjarne.