Ateister påstår!
Bjarne
2024-04-03 13:07:15 UTC
At ateist betyder fravær af tro.

De har altid travlt med at håne alle vi kristne, fordi vi har en tro.

De vil ikke tro på at at gud har skabt alting.

Adspurgt om hvad ateisten så tror der har skabt alting, er det umuligt at få
et svar på.

Nogen har henvist til at de tror på det videnskaben fortæller.

Videnskaben af idag påstår jo at bigbang teorien er bevist som sandhed, og
livet er opstået spontant, i urhavet ved at nogle tilfældige stoffer,
udvasket fra klipperne, har startet en kemisk reaktion af disse stoffer der
så har startet de første levende celler.
Herefter har Darwins evolutionsteori gjort at alt levende som vi ser i dag,
har udviklet sig fra disse allerførste simple celler.

Men spørger man ateisterne direkte om det så er det, de tror på, benægter de
de altid.

Mit store spørgsmål til i ateister er, hvorfor i alverden vil i aldrig
besvare, selv de nest simple spørgsmål?

Omvendt, forlanger i jo altid øjeblikkelig svar, på jeres egne spørgsmål.

Er min mistanke om at i slet ikke ønsker en debat, men kun at forhindre en
debat om kristendommen, mon alligevel korrekt?
Bjarne.
Thocor 4537.689
2024-04-03 13:51:06 UTC
Post by Bjarne
At ateist betyder fravær af tro.
Du er der næsten, men ikke helt.

Så længe du ikke ved, hvad 'ateist' betyder, giver det ingen mening at
debattere dine indlæg, hvor du bruger ordet 'ateist'.
Post by Bjarne
De har altid travlt med at håne alle vi kristne, fordi vi har en tro.
Det har du ofte påstået, men bliver altid tavs, når du bliver bedt om at
komme med konkrete eksempler.
Post by Bjarne
Adspurgt om hvad ateisten så tror der har skabt alting, er det umuligt
at få et svar på.
Det skyldes at 'ateist'er ikke har en fælles mening om det. Igen, du bør
lære dig, hvad ordet 'ateist' betyder.
Post by Bjarne
Nogen har henvist til at de tror på det videnskaben fortæller.
Nogle måske, men slet ikke alle... igen forstå hvad 'ateist' betyder.
Post by Bjarne
Mit store spørgsmål til i ateister er, hvorfor i alverden vil i aldrig
besvare, selv de nest simple spørgsmål?
Fordi du stiller spørgsmål, som 'ateist'er ikke har en fælles
mening/svar på.. Lær hvad 'ateist' betyder.
Post by Bjarne
Omvendt, forlanger i jo altid øjeblikkelig svar, på jeres egne spørgsmål.
Vrøvl. Eksempler ?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Bjarne
2024-04-03 17:05:14 UTC
Post by Bjarne
Omvendt, forlanger i jo altid øjeblikkelig svar, på jeres egne spørgsmål.
Vrøvl. Eksempler ?
Det her fuldemandssnak kræver vist ingen kommentarer.
Det taler jo for sig selv.

Det er dig der flere gange har belært mig om at ateist betyder fravær af
tro.
Men som altid er det så også løgn.
Vend tilbage, hvis du engang skulle evne at være lidt seriøst, og helst ikke
mere end tre løgne pr sætning.

Mvhu
Bjarne.
Thocor 1342.312
2024-04-03 17:17:13 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Omvendt, forlanger i jo altid øjeblikkelig svar, på jeres egne spørgsmål.
Vrøvl. Eksempler ?
Det her fuldemandssnak kræver vist ingen kommentarer.
Så når du ikke kan forsvare din påstand, er det næstbedste et angreb. Vi
så godt du ikke kom med et eneste eksempel.

Eller blot name-calling og forsøg på at flytte fokus fra, at du ikke kan
godtgøre din egen påstand.
Post by Bjarne
Det taler jo for sig selv.
Det er dig der flere gange har belært mig om at ateist betyder fravær af
tro.
Aldrig, i bedste fald begår du citatfusk (du ved hvor man kun citerer
halvdelen af en sætning). Tror du skal genlæse hvad jeg har skrevet.
Post by Bjarne
Men som altid er det så også løgn.
Det er dig der lyver, når du kalder det løgn.
Post by Bjarne
Vend tilbage, hvis du engang skulle evne at være lidt seriøst, og helst ikke
mere end tre løgne pr sætning.
Vis blot en løgn i det du citerede/besvarede, det burde være
ovekommeligt/overskueligt. Det kan du ikke.
Be Yourself. Everyone Else Is Already Taken
Bjarne
2024-04-03 19:57:01 UTC
Post by Thocor 1342.312
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Vend tilbage, hvis du engang skulle evne at være lidt seriøst, og helst ikke
mere end tre løgne pr sætning.
Vis blot en løgn i det du citerede/besvarede, det burde være
ovekommeligt/overskueligt. Det kan du ikke.
Bad jeg dig ikke vente indtil du havde blot en lille bitte seriøs ting at
kommentere på?

Kom med noget der i det mindste er værd at kommentere på eller svare på.

Blot en enkelt gang i dit liv.
Men det er måske at gå langt over stregen, at forlange sådan noget, af en
ateist.
Bjarne.
Jørgen Nielsen
2024-04-03 19:13:32 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Omvendt, forlanger i jo altid øjeblikkelig svar, på jeres egne spørgsmål.
Vrøvl. Eksempler ?
Det her fuldemandssnak kræver vist ingen kommentarer.
Det taler jo for sig selv.
Ja det taler rigtigt meget for sig selv... er du altid stang stiv og
fordrukken.
Post by Bjarne
Det er dig der flere gange har belært mig om at ateist betyder fravær af
tro.
Men som altid er det så også løgn.
Mon ikke det er dig der endnu engang har glemt at læse og forstå det du
besvarer.
Post by Bjarne
Vend tilbage, hvis du engang skulle evne at være lidt seriøst, og helst ikke
mere end tre løgne pr sætning.
Fej for din egen dør... for du har da et kæmpe problem med at holde dig
til hvad der er sandt.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Bjarne
2024-04-03 20:01:08 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Ja i dine øjne.
Derfor ved jeg jo netop, at det er sandt.
Bjarne.
v***@gmail.com
2024-04-04 09:22:31 UTC
Post by Bjarne
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Ordet "ateist" stammer fra græsk og
betyder "uden gud". Det betegner en
person, der ikke tror på guder
eller andre overnaturlige væsener.
Ateisme er dermed en afvisning af
troen på en guddommelig skabelse
eller styring af verden.

Der findes forskellige typer af
ateisme:

**Agnostisk ateisme:** Denne type
ateisme hævder, at det er umuligt
at vide, om guder eksisterer eller
ej. Agnostiske ateister er dermed
åbne for muligheden for, at guder
kan eksistere, men de ser ingen
beviser for det.

**Gnostisk ateisme:** Denne type
ateisme hævder, at guder ikke
eksisterer. Gnostiske ateister er
overbeviste om, at der ikke er
beviser for guder, og at argumenter
for guds eksistens er mangelfulde.

**Implicit ateisme:** Denne type
ateisme er en mangel på tro på
guder, uden at det er et bevidst
valg. Implicitte ateister har
typisk ikke beskæftiget sig med
spørgsmålet om guds eksistens, og
de ser det ikke som en vigtig del
af deres liv.

**Eksplicit ateisme:** Denne type
ateisme er en bevidst afvisning af
troen på guder. Eksplicitte
ateister har ofte taget stilling
til spørgsmålet om guds eksistens
og er overbeviste om, at guder ikke
eksisterer.

Det er vigtigt at huske på, at
ateisme ikke er en religion.
Ateisme er blot en mangel på tro på
guder. Ateister kan have
forskellige moralske og etiske
principper, og de kan have
forskellige holdninger til
religiøse og spirituelle spørgsmål.
--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.
Bjarne
2024-04-05 03:28:49 UTC
Post by v***@gmail.com
Post by Bjarne
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Tak.
Og det er helt rigtigt, dog er det menneskes syn på det.

I bibelens syn på at fravælge gud er det helt anderledes, og det er jo den
jeg holder mig til, eller prøver at gøre.

Ethvert fravalg af gud, er et tilvalg af satan.
Også selv om man ikke selv tror eller ved det er sådan.

Og det gælder også enhver tro på andre guder end den almægtige gud.

I bibelen kaldes det at dyrke afguder.
Et eksempel på det er at bede til jomfru Marie, eller andre helgener
oprettet af mennesker.

Kan nogen vise mig nogen tekst i bibelen der tillader, at det er tilladt at
tilbede andre end gud den almægtige selv, vil jeg gerne høre om dette.

Og det allerførste af de ti bud, siger så vidt jeg husker, at man skal elske
og ære Gud.

Og man skal også gøre hans navn kendt.

Selv Jesus selv, irettesatte nogle der forsøgte at tilbede ham, i stedet for
hans far, kan ikke lige huske skriftstedet.

For mig er der derfor ingen tvivl.
Enten er man kristen, eller eneste andet alternativ er at så er man faktisk
satanist.

For det er i satans interesse at få så mange mennesker som muligt, og med
alle midler at, fravælge gud.

Og midlerne til at få folk væk fra gud er virkelig mange.

Alle bygger de på løgne, rigtig mange af disse løgne omhandler at sprede
misinformation om bibelens tekster, så den bliver så ulogisk som muligt for
mennesker at forstå.

Men det kan vi jo tage i en anden tråd, for det kan være et meget ømtåleligt
emne selv for kristne at debattere.

Og et af de værktøjer ateister elsker at bruge for at skabe splid imellem de
kristne.

Nogen kan desværre ikke endnu gennemskue alle de snedige måder, satan styrer
sine disciple på.

Men alle kristne, bør tage det særdeles alvorligt.

Og må gud være med jer alle, i kampen mod det onde.
Bjarne.
Thocor 0548.565
2024-05-19 08:11:28 UTC
Newsgroups: dk.livssyn.kristendom
Subject: Re: Ateister p�st�r!
Date: Fri, 5 Apr 2024 03:28:49 -0000 (UTC)
Post by v***@gmail.com
[...]
Du kalder det helt rigtigt, men du forstod det åbenbart ikke...

Her Bjarne, du kan jo genlæse Vidal's forklaring. Den er noget lang og
omfattende, men du har tilsyneladende enten ikke læst den eller ikke
forstået den.

Hvis det er uoverkommeligt, så læs blot sidste afsnit i Vidal's skrive,
eller endnu kortere.. læs definitionen på 'ateisme' i DDO.
Time you enjoy wasting is not wasted time
Jon Tveten
2024-04-09 22:42:53 UTC
Post by v***@gmail.com
Der findes forskellige typer af
Nei.
Feil, De er ikke ateister.
Jørgen Nielsen
2024-04-03 16:02:12 UTC
Post by Bjarne
At ateist betyder fravær af tro.
De har altid travlt med at håne alle vi kristne, fordi vi har en tro.
Hvor ser du at ateister håner kristne... det er ikke her i gruppen du
ser det.
Så længe du bliver ved med bevist at lyve så voldsomt kan du ikke
forvente et svar... og så husk lige at ateister har ikke en manual til
hvad de skal mene... det er overvejende selvstændige personer.
Måske skal du også lige tænke på at det er ikke alle der har samme
interesse om universets skabelse og andre underlige ting som du har.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Bjarne
2024-04-03 16:56:31 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Et standard ateist Vås, uden svar på noget som helst.

De eneste herinde der lyver og altid gør det er ateister.
Det blev jo tydeligt bevist i en tidligere tråd.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-04-03 17:11:06 UTC
Post by Bjarne
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Det der fuldemandssnak kræver vist ingen kommentarer.
Helle Jensen
Bjarne
2024-04-03 20:03:21 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Der er sørme ekko her på debatten.
Bjarne.
Jørgen Nielsen
2024-04-03 19:08:38 UTC
Post by Bjarne
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
[...]
At du ikke er i stand til at forstå at jeg ikke har en mening om alle
de mærklige ting du interesserer dig for, siger noget om dine evner...
eller måske rettere mangel på evner
Post by Bjarne
De eneste herinde der lyver og altid gør det er ateister.
Det blev jo tydeligt bevist i en tidligere tråd.
Nej... at du ikke evner at læse og forstå en simpel tekst er ikke
andres skyld
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Bjarne
2024-04-03 20:06:03 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Bjarne
Post by Bjarne
De eneste herinde der lyver og altid gør det er ateister.
Det blev jo tydeligt bevist i en tidligere tråd.
Nej... at du ikke evner at læse og forstå en simpel tekst er ikke
andres skyld
Nej og det er der da vist heller ikke andre end ateister der påstår.
Men det gør de jo også altid.
Bjarne.
@_PHD
2024-04-04 15:04:22 UTC
Post by Bjarne
At ateist betyder fravær af tro.
De har altid travlt med at håne alle vi kristne, fordi vi har en tro.
løgn
Post by Bjarne
De vil ikke tro på at at gud har skabt alting.
det er jo en del af fravær af tro
Post by Bjarne
Adspurgt om hvad ateisten så tror der har skabt alting, er det umuligt at få
et svar på.
og hvad så?
Post by Bjarne
Nogen har henvist til at de tror på det videnskaben fortæller.
Videnskaben af idag påstår jo at bigbang teorien er bevist som sandhed,
nej,
du aner jo fortsat ikke hvad videnskab er
Bjarne
2024-04-05 03:34:25 UTC
Post by Bjarne
Nogen har henvist til at de tror på det videnskaben fortæller.
Videnskaben af idag påstår jo at bigbang teorien er bevist som sandhed,
nej,
du aner jo fortsat ikke hvad videnskab er
Så vis mig en videnskabelig teori, af nyere dato der ikke omtaler bibbang
som en realitet.

Kan du det, du der ved så meget om hvad videnskab er?

Skal vi mon ikke gætte på at du nu kryber i skjul?

For et fornuftigt svar kommer du ihvertfald ikke med.
Bjarne.
@_PHD
2024-04-05 17:26:09 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
det er netop sagen, videnskab opererer ikke med absolutte ting

modsat folk der tror de ved noget
Bjarne
2024-04-05 18:01:36 UTC
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Kan du det, du der ved så meget om hvad videnskab er?
Skal vi mon ikke gætte på at du nu kryber i skjul?
For et fornuftigt svar kommer du ihvertfald ikke med.
Er den videnskabelige teori der gør at du tror så meget på dem, virkelig at
de ikke operer med absolutte ting?

Ja du ved så virkelig noget om videnskaben, som ingen anden her på jorden
ved.

Det er da vist det mest idiotiske der nogensinde er sagt om videnskab.
Bjarne.
Bjarne
2024-04-05 18:12:34 UTC
Post by Bjarne
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Hvad med den videnskabelige teori, der gør at du ikke vil tro på. Gud?

Hvor bliver den af?

Kryb du hellere tilbage i dit skjul.

For det der med at forsøge at tale som om du ved noget om videnskaben, har
du da sluppet helt og aldeles dårligt fra.
Bjarne.
Bjarne
2024-04-05 18:06:49 UTC
Post by @_PHD
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Kan du det, du der ved så meget om hvad videnskab er?
Skal vi mon ikke gætte på at du nu kryber i skjul?
For et fornuftigt svar kommer du ihvertfald ikke med.
Og jeg må sige, at mere ret i noget kan man ikke have.

For noget fornuftigt kom du jo ikke med.

Hvad med den videnskabelige teori du skulle komme med, som gør at du ikke
vil tro på gud?

Hvor bliver den af?
Bjarne.