IQ og verdens kloge og de kristne
Ole Madsen
2024-06-23 17:19:34 UTC
det er meget muligt at der er statestikker der siger at kristne ikke er
særlig kloge, men det er heller ikke det Gud regner for noget, Han ser
nemlig på hjertet og vælger dem der ikke er noget i denne verden, ikke
bliver regnet for noget.

og det gør han for at gøre de vise til skamme. så pyt jeg ikke har et
stort IQ, jeg ved at Gud er til og at Han elsker mig

Paulus siger også ikke mange rige, eller vise, men nogle ja, dem der er
fattige nok i sig selv
Helle Jensen
2024-06-23 17:27:14 UTC
Post by Ole Madsen
[...]
Mindreværdskomplekser har du da nok af.
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-06-23 17:40:10 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
[...]
din holdning, dit hjerte taler tydeligt nok hvadd der bor i dig, sådan
er det

men nej, jeg er godt tilfreds
Bjarne
2024-06-23 17:59:48 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
[...]
Din tro, gør dig til en af de mest vise, og rigeste i denne verden.
Men ingen ateist ved hvad sand visdom og rigdom er.

Det er så åbenbart så langt fra hvad en ateists kan fatte, som raket
teknologi er fra en regnorms normalviden, og fatteevne.
Bjarne.
Lyrik
2024-06-25 12:40:31 UTC
Post by Ole Madsen
[...]

Er "Kærlighed" en tanke eller en følelse der trodser intellektet?

"Gud elsker dig", men siger alligevel at "Hjertet er svigefuldt"?

Hvad i alverden mener Gud med det?

Hvis du har følelser i dit lem, så skal du hugge det af!

Hvad i alverden mener Jehovah? Er han bare fuld af basseralder?