Hvorfor
Jon Tveten
2024-06-20 05:00:58 UTC
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
@_PHD
2024-06-20 06:05:07 UTC
Post by Jon Tveten
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
det gør de fordi det jo netop drejer sig om tro,
og mange er bange for at dø,
og defor opererer de fleste religioner med en eller anden form for
overgang til en eller anden form for evigt liv efter at de ca. 80 år
her på kloden er brugt
Bjarne
2024-06-20 06:38:06 UTC
Post by Jon Tveten
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
Det er simpelthen det vi er skabt til.
Og Jesus har givet os det løfte, at hvis vi tror på Jesus, så vil han
genskabe denne tilstand.
Han gav os et eksempel, da han selv forlod sin grav efter 3 dage.

Jesus holder altid sine løfter.
Læs meget mere om det i bibelen.
Bjarne.
Jon Tveten
2024-06-20 07:07:41 UTC
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
[...]
Hvor har du sett det?
Evetyr kan lese horvsomhelst.
Bjarne
2024-06-20 17:22:14 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Læs meget mere om det i bibelen.
Evetyr kan lese horvsomhelst.
Ja det er jo både løgn og noget Vås.

Hvornår har du læst et eventyr på undersiden af en hunde prut.
Bjarne.
@_PHD
2024-06-23 12:13:11 UTC
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
[...]
hvor i bibelen har du læst at Jesus skulle have sagt at han var kommet
for at frelse andre end jøder?
Ole Madsen
2024-06-20 08:03:53 UTC
Post by Jon Tveten
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
giver du Gud en chance vil han bekræfte at bibelen er sand og at Han er
til, hvis du ellers er oprigtig i din søgen
Thocor 3140.691
2024-06-20 08:32:47 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Jeg har tillid til, at Jon er oprigtig i sin søgen.

Men jeg tror du overså "Hvorfor" i hans spørgsmål.
Just because you think it, doesn't mean its true
Ole Madsen
du har ret, jeg overså
Bjarne
2024-06-20 17:36:04 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Det er netop det der er problemet, ateister er aldrig oprigtig i deres
søgen.

Se den kommentar til at der kan læses mere om det i bibelen.

Det var helt sikkert ikke for at vide noget denne debattør kommenterede
tråden.
Det var udelukkende for at håne kristendommen.
Og så selvfølgelig for at vise hvor farlig en karl han syntes han selv er.

Ingen er nemmere at gennemskue end ateister.

Men de har det også utrolig vanskeligt, da de prøver at argumentere for en
hel masse løgne.

Vi kristne har det jo langt lettere, da vi jo blot skal forsvare sandheden
og den virkelige verden.

Det er også derfor at de der højtskrydende ateister, så tit må krybe i skjul
når de altid bliver afsløret.
Bjarne.
Thocor 3903.695
2024-06-20 17:39:44 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Hvordan er kristendommen blevet hånet, og af hvem ?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Bjarne
2024-06-20 18:00:28 UTC
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Hvis du en dag oprigtigt vil vide noget om kristendommen, er du velkommen
til at spørge.

Jeg gider ikke at bytte pladder og ævl med dig.
Det har jeg brugt nok tid på.

Måske hvis jeg en dag får masse af tid, og keder mig, samt trænger til noget
at grine af.
Bjarne.
Thocor 3655.450
2024-06-21 08:39:52 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Du skriver at kristendommen er blevet hånet (i denne tråd).

Det tager jeg skam meget alvorligt, hvis det er sket. Og det er det jeg
vil vide noget om, lige i denne del-tråd.

Derfor vil jeg gerne vide fra dig, hvor og hvordan du mener det er sket,
så jeg (/vi) fremover kan undgå at såre dine og andre kristnes følelser.
--
The peace you want is already in you,
you just can't feel it because the mind is making too much noise
- Eckhart Tolle
Helle Jensen
2024-06-21 09:44:29 UTC
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Alene det man man stiller spørgsmål til hans tro, ser han som en hån.
Helle Jensen
Bjarne
2024-06-21 11:29:52 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Så lyver du igen når du påstår at du ved hvad jeg anser for en hån.

Ingen har nogensinde kunnet håne mig.
Men du forsøger da godtnok ihærdigt.
Bjarne.
Thocor 2835.131
2024-06-23 17:30:36 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Det er heller ikke det der tales om. Der tales om, at du påstår at
kristendommen er blevet hånet i denne tråd. Evner du at forklare hvor
denne hån skulle være udtrykt, og hvorfor du mener det er en hån ? (alt
er citeret i dette indlæg, så din opgave er overskuelig).
--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin
Bjarne
2024-06-23 17:50:09 UTC
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Du vil bare ikke have, at jeg vil bruge min tid på at fortælle om
kristendommen.

Så jeg gentager, vend tilbage når det er kristendom du vil vide noget om.

Bjarne.
Thocor 1812.420
2024-06-23 18:20:35 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Jeg følger blot op på, hvad du har oplyst her i gruppen, i denne tråd...
om kristendommen og (påstået) hån af kristendommen.
Post by Bjarne
Så jeg gentager, vend tilbage når det er kristendom du vil vide noget om.
Jeg vil gerne vide noget om kristendommen, hvad det er du mener er en hån imod
kristendommen og hvorfor, som du påstår er sket i denne tråd.
--
Whenever we feel that we are definitely right,
so much so that we refuse to open up to anything or anybody else,
right there we are wrong.
Bjarne
2024-06-23 18:32:38 UTC
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Så jeg gentager, vend tilbage når det er kristendom du vil vide noget om.
Jeg vil gerne vide noget om kristendommen, hvad det er du mener er en hån imod
kristendommen og hvorfor, som du påstår er sket i denne tråd.
Jammen så må du jo bare gå i gang, det første du er nødt til at gøre, er at
få dine forudsætninger for at kunne forstå dette på plads og i orden.

Så start med at få et bibelstudie.

Når du har gennemført dette, er jeg sikker på du vil forstå det ue
yderligere hjælp.

Ellers må du henvende dig igen, bare lige husk at fortælle hvilket
bibelstudie du har gennemgået.

Jeg anbefaler at det bliver et af de ktistne trossamfund der ikke er for
langt fra Folkekirkens lære.

God arbejdslyst.
Bjarne.
Thocor 1429.442
2024-06-24 09:15:08 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Tænkte nok, at du ikke ville svare på spørgsmålet/emnet.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Helle Jensen
2024-06-24 10:15:42 UTC
Post by Thocor 1429.442
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Ja det er yderst spøjst med Bjarne, han siger han savner debat,
men hver gang muligheden for debat opstår, tumler han pludselig
rundt som en debil tosse, ingen gud ville være stolt af.
Helle Jensen
Bjarne
2024-06-24 13:35:57 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 1429.442
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Jeg har jo lige fortalt ham hvordan han kan få den viden han mangler, for at
kunne begynde at forstå.

Som i kan se, er det det samme problem for alle i ateister.
Bjarne.
Thocor 5931.207
2024-06-25 10:01:41 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 1429.442
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Jeg mangler viden om, hvad det er du mener er en hån, og hvorfor du
mener det er en hån, som du har påstået i denne tråd.
Post by Bjarne
Som i kan se, er det det samme problem for alle i ateister.
Du læser ikke det du kommenterer. Dine "svar" er i hvertfald ikke svar
på det, som der efterspørges.

Du påstod at der i denne tråd er fremsat hån mod kristendommen. Hvilke
fremsatte kommentarer, mener du er en hån mod kristendommen og hvorfor ?
--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?
Helle Jensen
2024-06-24 10:10:40 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Det er da ikke kristendommen der bliver hånet her, det er omvent,
det der er en hån er, at I selvforherligende troende ikke evner, eller
snarere ikke vil svare på de mest simple spørgsmål.
Helle Jensen
Bjarne
2024-06-24 13:37:55 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Jo da, svaret på det er jo at det er grønt.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-06-24 14:31:48 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Nu gør du det jo igen, din tumlen rundt som en debil tosse.
Helle Jensen
Bjarne
2024-06-24 16:52:52 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 1812.420
Post by Bjarne
Post by Thocor 2835.131
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Det er sjovt, her prøver jeg altid at opfylde selv det mindste ønske altid
for dig.
Aligevel brokker du dig. 😭
Bjarne.
Bjarne
2024-06-21 11:24:38 UTC
Post by Thocor 3655.450
Post by Bjarne
Post by Thocor 3903.695
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
Det kan i ikke, jeg er ikke så ømskindet.
For en kristen er det jo en hæder at blive hånet af en ateist.
Bjarne.
Ole Madsen
2024-06-20 09:39:52 UTC
Post by Jon Tveten
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
det at folk kan tro på bibelen kommer helt og alene fra Gud

dem der er åbne for at blive mødt af Gud, giver Han troen, men man kan
også bede om troen

det er Gud der overbeviser en
Jon Tveten
Kan de se noe som ligner eveig liv?
Ole Madsen
2024-06-20 10:47:34 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
[...]
overbevisning er noget der kommer i samvær med Gud og bibelen, begynd
der, og husk på, du har haft mange år med at fylde dig med tanker der er
kontrær med Gud og bibelen, regn med at blive udfordret
Lyrik
2024-06-20 13:13:46 UTC
Post by Jon Tveten
Hvorfor tror dagens kristne at de kan få evig liv, det finnes da ikke
noe observasjoner av folk med evig liv.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor tror en druknende at han kan holde sig oppe ved at klynge sig
til et halmstrå?

Evigt menneskeliv er en umulighed.
Du fødes og oplever en barndom. Du oplever dine teenageår.

Du forelsker dig og bliver gift og får børn du opfostrer dem. De bliver
selv voksne o.s.v.

Din barndom forsvinder på tidens strøm. Men den har sat aftryk i dig.
Din ungdom og dine venner forsvinder. Tilsidst er du alene tilbage. Tro
mig, i den situation ønsker du ikke at leve mere!!

Din tid er forbi, du ønsker kun at forvandles til et lig!

Lyrik
Bjarne
2024-06-20 17:52:41 UTC
Post by Lyrik
Post by Jon Tveten
[...]
Kun den almægtige gud kan fortælle sandheden om disse emner.
Og du er jo ikke nogen almægtig gud.
Du er prototypen på en falsk profet når de er værst.

Nu er det heldigvis således at vi har det på skrift fra den rigtige og sande
almægtige gud, og bekræftet af hans søn.
Derudover i hundredvis af øjenvidner, der har set tingene ske, med deres
egne øje.

Alle væsentlig mere troværdig, end dig eller andre ateister.

Jeg anbefaler at du læser disse skrifter, hvis du virkelig vil kende
sandkeden.

Men det sker nok ikke.

Så skynd dig som du plejer, at stikke hovedet langt ned i jorden.
Så kan du jo imedens du står der med røven i vejret, håbe på at sandheden
forsvinder.

Jeg tror nu du bliver skuffet som altid.
Bjarne.