Her er en udfordring til din "Bibel"!
2024-06-27 10:45:56 UTC
Jeriko er den ældste af kendte byer, som også er kendt i dag.

Den er cirka 10.000 år gammel. Den har et lille indre tårn som man ikke
ved hvad har været brugt tii.
Da arkæologien altid tror på "En religion" så går de forkert i byen.

For Jeriko er fra en tid før religionen blev opfundet.
Selv tror jeg at det er "En talerstol", et "Pre-pulpitur"

Tårnet har en indgang forneden. Derfra går en trappe op til tårnets top,
hvor lederen kunne vise sig og tale til folket.
Men det er ikke den detalje jeg vil dvæle ved-Bjarne. Og andre, som
hænger ved Bibelen.

Det tårn var bygget 4.000 år før Adm og Eva arbejdede i en
frugtplantage, på højsletten ved foden af Mt. Sahand.

Hvordan stiller I jer til den oplysning??

Jeriko var en del af kulturen i "Den frugtbare halvmåne" der inkluderede
Gøbekli Tepe og mindst to andre. En på havets/søens bund og en færdig
til at udgrave.
Jeriko havde et center for ædekorn og dyr som mn ike ved om de var husdyr.

Så blev den angrebet af Joshua og de omvandrende Israeliter, nogle
tusinde år efter og "Ødelagt ved trompetstød"! Eller ødelagt ved
koordinerede trompetstød.
Israel kom ike med en bedre kultur. De kom med det militære kompleks og
en Gud som var "Jehovah of Armies"! Han er stadig på farten i dag i Ukraine!

Men Jeriko var bygget 4.000 år før Adam og Eva.
Bjarne
2024-06-27 15:10:31 UTC
Post by Lyrik
[...]
Det er ret nemt, for det er jo blot noget løgn du bringer til torvs, vel
fordi du keder dig.

Man bygger ingen tårn på en klode der endnu ikke er skabt.
Hvor svært kan det mon være at regne ud.
Post by Lyrik
[...]
Sikke noget pladder.
Det er der da ingen der kan tage alvorligt ud over i ateister.

Har du prøvet at møbelere et hus, før det er blevet bygget.
Nåe ja, det har du sikkert. Det er jo helt normalt i de kredse.

Kuk kuk kykelikye Lyrik,
Som nu har fået pippelip.
🤪🥳🤸👺🤖🐓🐤🐥
Bjarne.
Lyrik
2024-06-27 15:56:33 UTC
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Så når arkæologer finder andre mennesker end dem du finder i din Bibel,
så stiller du dig op og siger:"Pip-pip"!

Er der bare et menneske her i gruppen som har det samme synspunkt som dig??

Pip-pip Bjsarne du arme.

Lyrik
Bjarne
2024-06-27 17:06:29 UTC
Post by Lyrik
Post by Lyrik
[...]
Hvad har folks synspunkter med det at gøre?

Jeg fortæller dig jo sandheden om det der står i bibelen.
Det var da det du spurgte om.

Hvis du havde spurgt mig om hvad folks synspunkter er til dine fantasi
fortællinger, havde jeg jo nok ikke svare på samme måde.

Så pip du bare videre.
Bjarne.
Lyrik
2024-06-28 10:52:20 UTC
Post by Bjarne
Post by Lyrik
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du fortæller løgnehistorier med basis i Bibelen. Beviste løgnehistorier.
Så som at mennesket blev skabt da Jeriko havde været grundlagt i 4.000
år! Det rene vanvid! Og jeg kan tilføje-skabt til at leve af frugt!!??

Når alle ved at mennesket begyndte som jæger og samler!

Bjarne
2024-06-28 14:22:29 UTC
Post by Lyrik
Post by Bjarne
Post by Lyrik
Post by Lyrik
[...]
Du er ikke alle.
Og du ved ikke.
Men du tror du ved og du tror at alle er lige så skør som dig.

Beklager Lyrik, men sådan er virkeligheden altså ikke.

Vil du gerne kende virkeligheden, i stedet for at fantasere om den?

Så skal du blot læse bibelen.
Så nemt er det.

Er du ikke glad for, at du har opdaget en som mig, der kan lære dig om
hvordan du kan finde sandheden.

PS. Du behøver ikke at takke mig alt for overvældende.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-06-28 14:37:57 UTC
Post by Bjarne
Post by Lyrik
Post by Bjarne
Post by Lyrik
Post by Lyrik
[...]
Det er jo ren projektion du disker op med der.
--
Helle Jensen