Den 14. April i år begyndte en bibelsk profeti at gå i opfyldelse.
Bjarne
2024-05-07 18:48:42 UTC
Denne video forklarer profetien og dens opfyldelse, langt
Bedre end jeg vil kunne gøre, i et kortfattet indlæg her på debatten.

Det er fantastisk at være vidne til opfylddlsen af bibelske profetier.
Bjarne.
Jens Bech
2024-05-08 15:53:28 UTC
Post by Bjarne
Denne video forklarer profetien og dens opfyldelse, langt
Bedre end jeg vil kunne gøre, i et kortfattet indlæg her på debatten.
http://youtu.be/yfdc2g8Jwfc
Det er fantastisk at være vidne til opfylddlsen af bibelske profetier.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvornår sker disse Bibelske begivenheder? De sker altid lige nu!! Og de
nuværende troende suger nyhederne til sig. Det sker lige nu!

Men hærene som angriber Israel bærer spyd, skjolde og sværd??
Sådan kæmper man ikke lige nu.

Israel angreb en ambassade, hvilket er imod internationale regler. En
ambassade er et stykke jord tilhørende det land som giver ambassaden
navn. Hvis folkeslag skal diskutere foregår det på en ambassade som er
hellig jord.
Israel dræbte 3 højtstående Persere/Iranere

Så står man til en voldsom afklapsning når man gør sådan noget.

Men USA overbeviste Iran om kun at levere "Små slag i puh-ha kassen",
fordi ingen vil se en storkrig i Mellemøsten.
Iran viste dog med sine små slag at de kunne ramme "Usynlige mål", som
Israel og USA hidtil havde ment de ikke kunne ramme.
Dermed påviste de at de kunne udradere Israel, hvis de ville. Men det
vil de ikke.

israel suger USA-penge til hele området og er en stpor mellemøstlig
handelspartner. Iran og Saudi Arabien er blevet gode venner og saudi
Arabien vil handle med Israel.

Israel er i verdens øjemed en lille gnalling som historien ikke mere
drejer sig om. De kan ikke blive så vigtige som de var under Kong
Salomon. De var imod Jesus, det husker du vel?

Jesu ideologi har siden erobret verden fra dem. Din jødiske profet har
taget Jesus med i sin tro. Men som jødisk Messias. Har du samme
forståelse som din jødiske profet? Jeg tror faktisk at du godt kan se
dig selv i den rolle? Du må gerne forklare dig...

Hilsen
jens
Bjarne
2024-05-08 17:07:17 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Det bliver svært, at forklare noget for dig, da du jo benægter alt når det
er nævnt i bibelen.

Men den korte version, er at Gud har udvalgt jøderne som sit folk.
Og gud har lovet landet mellem de to store floder som jødernes land.

De har endnu aldrig gjort krav på dette store land, men har kun brugt en
lille del af dette.
Kendt som det Israel vi kender i dag.

Men gud holder altid sine løfter, så du kan rolig stole på at Israel bliver
som gud har sagt det.

Gud vil også når tiden er inde, besejre alle Israels fjender.
Det vil jo blive det største nederlag i jordens historie nogensinde.

Hele historien er nedskrevet i bibelen, der kan du selv læse den.
Det er ikke mig der finder på historier, som du plejer at gøre

Det er guds ord, og det betyder faktisk alt.

--
MVH.
Bjarne.
Jens Bech
2024-05-08 18:32:02 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
gud har lovet landet mellem de to store floder som jødernes land.dræbte Jesus!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Er det jøderne eller de kristne som er Guds folk??
De almindelige kristne mener at de kristne er Guds folk som har
overtaget titlen fra jøderne som blev forkastet da de dræbte Jesus.

Du Bjarne har valgt jøderne som Guds folk. Det har skilt dig fra Villy
og Ole.

Kan du forstå det Bjarne?

Lyrik
Bjarne
2024-05-09 16:30:06 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Vis mig hvilket skriftsted du har læst dette.

Mig bekendt er det da vist kun jehovas vidner der mener og tror på, at de nu
er guds udvalgte folk.

Men hvis du har et skriftsted der kan underbygge din teori, om at det er de
kristne der nu er guds udvalgte folk, må jeg jo acceptere det.

Men så skulle Gud jo havde svigtet en del løfter til det jødiske folk.

Og det tror jeg ikke et sekund på.

Men jeg vil gerne lære nyt, hvis det er sandhed i det.

Med hensyn til Villy og Ole, må du jo spørge dem om deres tro, jeg ved kun
at de er kristne.
Og jeg har ingen intentioner om at drage dem i tvivl.

Det er vist kun i den ateistiske verden, at det er på mode, og helt normalt.

Og den vil jeg helst ikke blandes ind i.
Faktisk forsøger jeg at få dem til at se den løgn de lever deres liv på.

Men det er godtnok op af bakke.
Bjarne.
Bjarne
2024-05-09 16:33:02 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
PS. Det var gud der valgte dem som sit folk, ikke mig,
Du tildeler mig alt for meget magt og indflydelse.

Det har skilt dig fra Villy
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
Bjarne.
Jens Bech
2024-05-09 18:03:59 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Villy følger jo Luther og hans meninger. Luther skrev en bog om jøder.
Den er på tysk og du ser den her:

Bjarne
2024-05-09 20:45:35 UTC
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Villy følger jo Luther og hans meninger. Luther skrev en bog om jøder.
https://danmarkshistorien.dk/fileadmin/filer/Billeder/Artikelbilleder/Martin-Luthers-syn-paa-joederne/1543-On-the-Jews-and-Their-Lies-by-Martin-Luther.jpg
Lyrik
Fint fint.
Men det er jo ikke bibelen, og Luther er ikke gud, så jeg ved ikke hvad jeg
skal bruge den oplysning til.

Hvis du mener det interessere Villy, bør du jo stile det til ham.

Men glem nu ikke at jeg gerne vil se et link til det skriftsted der viser at
Gud har byttet jøderne og Israel ud med de kristne, som du beskrev det
tidligere.
Det ser jeg frem til.
Bjarne.
Jens Bech
2024-05-09 21:48:23 UTC
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]

hebr.8;

„Engang i fremtiden(Den kristne fremtid) vil jeg oprette en ny pagt med
Israels og Judas folk, siger Herren. 9 Den nye pagt vil ikke komme til
at ligne den, jeg oprettede med deres forfædre, da jeg tog dem ved
hånden og førte dem ud af slaveriet i Egypten. De overholdt jo ikke
pagtens betingelser, og derfor lod jeg dem sejle deres egen sø, siger
Herren. 10 Den ny pagt, som jeg vil oprette med Israels folk engang i
fremtiden, indeholder følgende løfte: Jeg vil lægge mine love i deres
sind og skrive dem på deres hjerter. Jeg vil være deres Gud, og de skal
være mit folk. 11 Da skal man ikke længere sige til sine venner eller
familie, at de bør kende mig som deres herre, for alle, både små og
store, skal forstå, at jeg er Herren. 12 Jeg vil være nådig og tilgive
dem deres ondskab, og jeg vil slette deres synder fra min hukommelse.”[b]

13 Når Gud her taler om en ny pagt, siger han dermed, at den gamle er
forældet. Og det, der er gammelt og forældet, vil snart helt forsvinde.

En åben dør ind til Guds nærvær
19 Fordi Jesus ofrede sig selv for os, kære venner, kan vi nu uden frygt
bevæge os helt ind i det allerhelligste rum, hvor Guds strålende nærvær
er. 20 Det er noget helt nyt, at vi har direkte adgang til Gud i det
allerhelligste rum inde bag forhænget, og Jesus er selv den levende vej,
som fører derind. 21 Da vi nu som Guds folk har en så fantastisk
ypperstepræst, 22 så lad os med oprigtigt hjerte og i troens faste
overbevisning gå ind i Guds nærvær. Vi har jo fået en ren samvittighed,
efter at vi er blevet bestænkede med Jesu blod, og efter at vi er blevet
renset med rent vand.

Du ser her i 8:21 at kristne nu er Guds folk.
Du må tænke på at idealerne for jøderne og de kristne er forskellige.
Jøderne vil hævne sig med øje for øje og de kristne vil tilgive og vise
kærlighed. Du må vælge en af dem. Den kristne ligger lige for.

Bjarne
2024-05-09 22:19:44 UTC
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]
Mange tak.
Jeg bliver lige nødt til at læse op på det inden jeg kan svare dig,
Dog tror jeg du har misforstået et eller andet.

Håber jeg kan give dig svar snares
Bjarne.
Bjarne
2024-05-10 03:15:19 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Post by Jens Bech
og Ole.
Kan du forstå det Bjarne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]
‭Galaterbrevet 3:21 BPH‬
[21] Er loven da i modstrid med Guds løfter? Selvfølgelig ikke! Havde der
eksisteret et sæt lovregler, som kunne give evigt liv, så ville man kunne
blive accepteret af Gud ved at overholde de regler.

https://bible.com/bible/20/gal.3.21.BPH

Ingeb af de ændringer Jesus forkyndte, er altså i strid med guds tidligere
løfter til det jødiske folk.

Jesus gjorde frelsen betinget af at man tror på gud, og at Jesus er vejen
til gud og frelsen.

Og dette gælder nu for alle mennesker, og ikke kun for jøderne.

Der er altså ikke nogen der har overtaget jødernes plads, men frelsen er nu
for alle mennesker der tror på gud.

Profetierne om Israel og jøderne der er gået i opfyldelse siden år 1948,
viser da også at Gud holder sine løfter.

Så vi kan stadigvæk stole 100% på guds ord, præcis som de er nedskrevet i
bibelen.
Det er da idag et bevist fakta, alene ved at se på de profetier der er
blevet opfyldt, og som stadigvæk vil blive opfyldt ifølge bibelen.

Det er jeg helt sikker på.

Det var en lang men lærerig nat du her gav mig.
Så tak for det, og godnat.
Bjarne.