Luder - Re: Russisk j... cut. Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Kall, Mogens
2018-04-18 06:57:48 UTC
File 20.543 ...

Den 17-04-2018 kl. 08:54 skrev Kall, Mogens:

File 20.538 ...
"Melodi*: Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men besmit ikke Kirken med
din *afgudsdyrkelse*!

News:dk.politik
Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$***@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ
BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/
Dagens tekst er fra ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+8.18-30&version=BPH
    Romerne 8:18-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
    23
    Selv vi, der har fået Guds Ånd som en forsmag på den
    kommende herlighed, ...
    [ ... ]
    26
    Desuden kommer Helligånden os til hjælp i vores
    magtesløshed, for vi ved ikke, hvordan vi bedst kan bede til
    Gud. Men så træder Ånden til og beder med dybe suk, som ikke
    kan udtrykkes i ord.
-
[ ... ]
-
Muslim til homoseksuelle Abdel: Du er en skændsel for islam
16. Apr. 2018 kl. 20:03
https://www.dr.dk/nyheder/indland/muslim-til-homoseksuelle-abdel-du-er-en-skaendsel-islam
Hmm ... (memory on from) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+8.9&version=BPH
    Romerne 8:9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
    I, derimod, er ikke styret af synden, men af Ånden, hvis
    ellers Guds Ånd bor i jer. Men de, som ikke har Kristi Ånd,
    hører ikke Kristus til.
    Et menneske, der således lever i hor ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+10.11-12&version=DN1933
        Markus 10:11-12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
        (Jesus siger:)
        Og han siger til dem: "Den, som skiller sig fra sin
        Hustru og tager en anden til Ægte, han bedriver Hor
        imod hende.
        Og dersom hun efter at have skilt sig fra sin Mand
        ægter en anden, bedriver hun Hor."
    Et menneske, der således lever i hor eller utugt (herunder
    homoseksuel praktisering), kan IKKE også samtidig være en
    kristen, SELVOM de måske selv påstår det!
    Og personer (fx. præster), der "vier" dem, *undergraver*
    ægteskabet (og går dermed djævelens ærinde)! *Forræderi*
    hedder det på dansk (og er beslægtet med ordet luder, idet
    man jo er sin herre *utro*)!
Har I (i Islam) ikke en tilsvarende definition på, HVORNÅR man
er en ægte troende (indenfor religionen)?
-
[ ... cut 01 ... ]
-
TÆT PÅ Abdel: Kan jeg både være homoseksuel og muslim?
16. Apr. 2018 kl. 21:40
https://www.dr.dk/mitliv/taet-paa-abdel-kan-jeg-baade-vaere-homoseksuel-og-muslim
Havde du spurgt om det samme indenfor kristendommen, da ville
jeg svare, at HVIS du først *praktiserer* homoseksualitet, da er
du ikke længere en kristen (med evt. frafalden, hvis du tidligere
var en kristen)!
Og ...
OM man kan *frelses* fra dette?
Ja, det tror jeg, fordi *intet* er umuligt for Gud.
Alt, hvad du skal gøre, er "blot" at gi' dit liv til Jesus (og
dermed opgive dit eget herredømme over dit liv)!
Så kan Hans Ånd ta' bolig i dig, så du bliver en helt ny
skabning; den skabning, som Han (dit Skaber) oprindelig havde
tænkt sig i Paradisets Have ... :-)
Hmm ...
HVORFOR nu al denne snak IGEN om utugt
Var der et job, som jeg skulle gøre færdigt?
Ja!
Det tror jeg faktisk, og derfor er følgende meddelse blevet
tilsendt en menighed i en frikirke i Danmark samt frikirken, så
de OGSÅ får mulighed for at overdrage sådanne sager til de
verdslige myndigheder, så Kirken, Guds Hus, kan stå *ubesmittet*!
Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men besmit ikke Kirken med
din *afgudsdyrkelse*!
Emne
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (classifyed) ...
date ca.
2018-04-17, CET 08:34
=== citat start ===
Hvad er det, jeg hører?
Har I tænkt Jer at gengifte ... *fraskilte* ... (classifyed) ...
[...]
I så fald kommer I til at høste, hvad I har sået: I får
djævelen til Herre. Og han er en *ødelægger* (af bl.a. det
hellige ægteskab).
Jeg véd, hvad jeg taler om (mht. at være i satans kløer) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-504
    Invitér IKKE denne hordæmon indenfor (i menigheden)!
    (Kald derimod hellere synd, som hor jo er, ved dets rette
    navn, så du IKKE *undergraver* Guds autoritet!)
    Og ...
    Man kan sagtens som Kirkesamfund sige til folk, at mandatet
    hertil fra Gud mangler (at gengifte fraskilte), og at de
    fortsat ALTID er velkomne i kirken.
Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus
Mogens Kall
=== citat slut ===
Hmm ... (memory on from) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezekiel+33:8&version=DN1933
    Ezekiel 33:8, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
    Når jeg siger til den gudløse: "Du skal visselig dø!" og du
    ikke taler for at advare ham mod hans Vej, så skal den
    gudløse vel dø for sin Misgerning, men hans Blod vil jeg
    kræve af din Hånd.
Jeg har nu gjort, hvad der menneskelig er mig mulig. Du kan
IKKE forlange mere af mig. Jeg har ADVARET dem mod syndens vej.
Deres blod IKKE komme ind over mit liv!
Åh, Gud Helligånd, ...
Jeg beder Dig: Hjælp os (Dit folk) til syndserkendelse og
omvendelse!
-
Og SELVFØLGELIG kom der en opfølgning på dette indlæg:

Subject: Israel's 70th anniversary. Congratulations ... :-) -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Wed, 18 Apr 2018 08:14:21 +0200, GMT 06:14
20542 news:5ad6e1eb$0$711$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/vUKCbT3sAAAJ
-
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom
Det er kristendom
C. S. Lewis
Kapitel 6
Det kristne ægteskab
side 102-110
... Retfærdighed, som jeg tidligere har sagt, indbefatter det,
at man holder sine løfter. ...
[ ... ]
Hertil vil en og anden nok sige, at han kun har betragtet sit
løfte i kirken som ren og skær formalitet og aldrig har været
indstillet på at holde det. Hvem var han da ude på at bedrage,
da han gav det? Det var sandelig ikke særlig klogt. Sig selv?
Det var ikke meget klogere. Bruden (eller brudgommen), eller
svigerforældrene? Det var troløst. Jeg tror, at parret (eller en
af dem) som oftest har villet bedrage offentligheden. De ønskede
den respekt, som omgiver ægteskabet, uden at have til hensigt at
betale prisen; ...
Hmm ... (memory on from) ...
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Jeg har lidt at tilføje til præsten (og andre i lignende
Det er enormt *illoyalt* gjort overfor den part, der er blevet
svigtet (droppet, da konen tilfældigvis blev træt af ham).
Nu er det ikke kun konen, der svigter!
Nu er det OGSÅ præsten, og menigheden og kirken, der svigter!
Og man får den følelse af, at også Gud svigter!
Det er *forræderi*; ja nærmest at dolke ham i ryggen!
Og hva' mon Gud siger til det?
Du er jo ved at bringe en af Hans mindste små til fald med din
*illoyalitet* (i *MISFORSTÅET* kærlighedsøjemed)! ... :-(
-
Og ja!:

Jeg må "tilstå", at jeg har leget i tankerne med - ligesom
Martin Luther gik hen og hamrede 95 teser op på en kirkedør ...

Jeg må "tilstå", at jeg har leget i tankerne med at gå hen til
den menigheds forsamlingshus (Kirkebygningen) og male med rød
maling på døren: "Luder!" (HVIS de altså begår denne *synd*,
at *fordreje* hans Ord til uigenkendelighed, så man tror, at
Gud velsigner hor og utugt!)

Det var og er meget, MEGET *fristende* at male på døden ordene:

Luder

Men, men, men ...

En af mine daglige bønner er også en bøn om, at Gud vil gi'
os selvkontrol og selvbeherskelse!

Og blot fordi nogen gør noget galt, berettiger det jo IKKE en
til at begå vandalisme und so weiter!

Men *fristende* var og er det som sagt! ... :-)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 20523 news:5acf02ec$0$708$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/-MMsaXOlCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20543

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-04-18 07:18:01 UTC
Den 18-04-2018 kl. 08:57 skrev Kall, Mogens:

Subject: Luder -
Date: Wed, 18 Apr 2018 08:57:48 +0200, GMT 06:57
20543 news:5ad6ec1b$0$716$***@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-543
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/R659Sp9EBgAJ
File 20.543 ...
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
    Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Og *fristende* var det også at sige til denne præst:

Du lærer mine nevøer og niecer (som jo er blevet inviteret med
til brylluppet), at Gud godkender dette bryllup (skønt det
bygger på en *løgn*. Gud har ALDRIG sagt, at Han vil velsigne
hor)!

Og det finder jeg mig ikke i!

Du skal IKKE lære dem din *vranglære*, så der er øget risiko
for, at også de går fortabt (fordi du og ligesindede ledte dem
vildt)!

Gud *FORBYDE* det, in the name of the Father°!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 20523 news:5acf02ec$0$708$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/-MMsaXOlCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20544

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-04-18 19:38:06 UTC
Og der kom besked fra menigheden:

Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Emne: Svar på indsigelse mod vielse af Agnethe Kall
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem

(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)

=== citat start ===

Kære Mogens.

Vi finder din mail meget grænseoverskridende, men vil
naturligvis give dig et svar.

Vi er meget kede af at modtage en så nedgørende mail fra en
kristen bror, der med et ordvalg som du bruger, ikke levner
megen plads til tilgivelse, men på en meget grov måde nedgør
din søster.

Med de briller vi læser Bibelen med, er vi som sådan enige i
at det ikke er rigtig at blive skilt og gift igen.
Men vi må samtidig også forholde os til en kærlig og tilgivende
Jesus Kristus, som på korset har sonet alle vore synder. Derfor
har vi svært ved at se at netop denne synd ikke kan tilgives og
give mennesker en mulighed for at starte på en frisk i et nyt
ægteskab

Derfor har vi valgt at gøre som vi gør, og er naturligvis parate
til at stå til regnskab overfor Gud for vore beslutninger.

Med venlig hilsen

Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem

=== citat slut ===

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Re: Luder -
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Men kom ikke og sig bagefter, at jeg ikke gjorde min *pligt*.
Jeres blod således IKKE komme ind over mit liv!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 20523 news:5acf02ec$0$708$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/-MMsaXOlCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20546

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-04-19 02:28:28 UTC
File 20.548 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-548

Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+6.9&version=DN1933

1 Korinterne 6:9, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Eller vide I ikke, at uretfærdige skulle ikke arve
Guds Rige? Farer ikke vild! Hverken utugtige eller
Afgudsdyrkere eller Horkarle eller de som lade sig
bruge til unaturlig Utugt, eller de, som øve den,

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+6.9&version=BPH

1 Korinterne 6:9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De, der lever i oprør mod Gud, får ikke del i hans rige

Ved I ikke, at de, der lever i oprør mod Gud,
ikke får del i Guds rige? Pas på, at I ikke
bedrager jer selv! Mennesker, der lever i seksuel
synd, utroskab eller afgudsdyrkelse, vil ikke få
del i Guds rige. Det samme gælder mænd, som
praktiserer homoseksualitet,

Et menneske, der således lever i hor ... kan IKKE også samtidig
være en kristen!

Så tag dig i agt!

Det er ALVORLIG *vranglære* denne menighed (og andre) er
havnet i.

De lover guld og grønne skove og frelse, hvor Skriften° klart
og tydeligt forkynder det modsatte!
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Dagens litterære sætning:

[...]

... Det er sandt, at når man lever sammen uden at være gift, vil
man - set med kristne øjne - gøre sig skyldig i utugt. Men en
fejl rettes ikke ved, at man tilføjer endnu en. ...

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

ham, der skal bære straffen for hele verdens synd. "

Joh. 1, 29b (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes1

Kommentar:

Men, men, men ...

Kristendom er altså IKKE sukkersød klisterstads! Der hører MERE
med til historien:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+6.6&version=BPH

Hebræerne 6:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Advarsel mod frafald og sløvhed

4-6
Når mennesker først har set Guds lys og nydt godt af Himlens
velsignelser, og når de har fået Helligåndens kraft og har
fået en forsmag på den kommende verdens vidundere, og hvor
herligt det er at høre, når Gud taler, og de så alligevel
falder fra, da kan man ikke føre dem tilbage til Herren. De
har jo derved korsfæstet Guds Søn igen og hånet ham
offentligt.

Man kan IKKE bare synde og så få tilgivelse igen og igen, som
om Gud var en art slikautomat!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 20523 news:5acf02ec$0$708$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/-MMsaXOlCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20548

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-04-20 00:20:29 UTC
File 20.550 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-550

-

Date: Thu, 19 Apr 2018 04:28:28 +0200, GMT 02:28
Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Det, som jeg ikke kan få disse mennesker til at indse - men
som du som muslim muligvis har indset allerede fra begyndelsen
af - er, at ...

1.
De undergraver min autoritet

2.
De undergraver ex-mandens autoritet

3.
De undergraver Paulus' autoritet

4.
De undergraver Jesu autoritet

5.
Og de undergraver dermed muligvis OGSÅ Guds autoritet; idet
de jo laver om på Hans Ord (som de selv havde mandat hertil).

Og det er - i så fald - SHIRK (altså *afgudsdyrkelse*); den
værste synd man kan begå (indenfor muslimsk tro)!

Hovmod hedder det på dansk!

Hovmod var den synd, satan begik, da han selv ville være Gud.

(At undergrave Jesu autoritet; dét kan man gøre ved at hænge Ham
op på et kors og ved denne henretning *LUKKE MUNDEN PÅ HAM*,
apropos Hebr. 6,6)

Og længere er historien desværre nok ikke!

Og dog!

Hørte jeg et menneske græde?

I så fald siger jeg med den myndighed, jeg har som kristen
(apropos vi kristne er kaldede til at være verdens lys og
salt):

In the name of the Father°:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+22.31-32&version=DN1933

Lukas 22:31-32, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Jesus siger:)

Men Herren sagde:

"Simon, Simon! se, Satan begærede eder for
at sigte eder som Hvede.

Men jeg bad for dig, at din Tro ikke skal svigte;
og når du engang omvender dig, da styrk dine Brødre!"

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 20523 news:5acf02ec$0$708$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/-MMsaXOlCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20551

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2024-03-01 19:35:33 UTC
DADDY-Reminder

Re: Muslimsk evaluering ("melodi": SHIRK) -DADDY-Reminder -
Re: Luder - Re: Russisk j... cut.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)

File 26.239 ...
DADDY-Reminder
https://sites.google.com/view/daddy-reminder/files/26-xxx/26-2xx/26-239

-

Den 20-04-2018 kl. 02:20 skrev Kall, Mogens:

Subject: Muslimsk evaluering ("melodi": SHIRK) -
Re: Luder - Re: Russisk j... cut.
Date: Fri, 20 Apr 2018 02:20:29 +0200, GMT 00:20
20550 news:5ad931fc$0$710$***@news.sunsite.dk
Was (*before* the Censur came):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-550
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/SAJLnayhAwAJ
Post by Kall, Mogens
[...]
Interrupt RETURN from ...

Subject: Re: Heaven-Break (Gud ønsker IKKE, at mennesker går fortabt) -
Was: Gengæld ikke ondt med ondt - News 2024-03-01
News:dk.livssyn.kristendom
Date: Fri, 1 Mar 2024 11:15:13 +0100
26235 <65e1aab3$0$705$***@news.sunsite.dk>
God's folly (Guds dårskab)
https://sites.google.com/view/gods-folly/files/26-xxx/26-2xx/26-235
https://dk.livssyn.kristendom.narkive.com/gZz2qTan/heaven-break-gud-onsker-ikke-at-mennesker-gar-fortabt-was-gengaeld-ikke-ondt-med-ondt-news-2024-03#post2
https://dk.politik.narkive.com/MkCNiW4N/heaven-break-gud-onsker-ikke-at-mennesker-gar-fortabt-was-gengaeld-ikke-ondt-med-ondt-news-2024-03#post2

Hmm ...

Input andagtstekst fra BibelLæserRingen

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* Tuesday 5.
december 2023, apropos det *profetiske* budskab!)

=== citat start ===

Onsdag 27. marts [2024]

Mark 15,1-15

Sig noget, Jesus!

Jesus var nu dømt skyldig til døden af sit eget folks højeste domstol.

[ ... ]

=== citat slut ===

Ordene taler "vist nok" for sig selv, apropos Hebr. 6,6: "De har jo
derved korsfæstet Guds Søn igen"!

"Happy Birthday"!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2024-03-01, Friday, day no 61 (305 left), CET 20:31, GMT 19:31)
- "My child!"

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
- -
Last OUTPUT: 26200 <65d6267c$0$715$***@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/Wc-ihxhEAwAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26239
Kall, Mogens
2024-03-02 21:00:53 UTC
Did I hear a bell ring? -

Re: DADDY-Reminder! -
Re: Muslimsk evaluering ("melodi": SHIRK) -DADDY-Reminder -
Re: Luder -
Re: Russisk j... cut.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)

File 26.244 ...
DADDY-Reminder
https://sites.google.com/view/daddy-reminder/files/26-xxx/26-2xx/26-244
Did I hear a bell ring?
https://sites.google.com/view/did-i-hear-a-bell-ring/files/26-xxx/26-2xx/26-244

-

Subject: DADDY-Reminder! -
Date: Fri, 1 Mar 2024 20:35:33 +0100
26239 <65e22e05$0$705$***@news.sunsite.dk>
DADDY-Reminder
https://sites.google.com/view/daddy-reminder/files/26-xxx/26-2xx/26-239
https://dk.livssyn.kristendom.narkive.com/hO7VXLeF/luder-re-russisk-j-cut-indsigelse-mod-kirkelig-vielse-af
=>
https://dk.livssyn.kristendom.narkive.com/hO7VXLeF/luder-re-russisk-j-cut-indsigelse-mod-kirkelig-vielse-af#post10
Date: Fri, 1 Mar 2024 11:15:13 +0100
Post by Kall, Mogens
[...]

Subject: Søren Pape Poulsen er død - Was: Advarsel til MF'ere ... -
Re: ... News 2024-03-02
Date: Sat, 2 Mar 2024 21:17:09 +0100
26243 <65e38946$0$711$***@news.sunsite.dk>
Advarsel til MF'ere
https://sites.google.com/view/advarsel-til-mfere/files/26-xxx/26-2xx/26-243
https://dk.politik.narkive.com/UUqSxDS1/operation-manna-from-the-sky-news-2024-03-02#post3

Did I hear a bell ring?

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26244
Kall, Mogens
2024-03-03 03:51:34 UTC
Jesus siger

File 26.246 ...
Jesus says (Jesus siger)
https://sites.google.com/view/kall-jesus-says/files/26-xxx/26-2xx/26-246
Was würde Jesus dazu sagen ?
https://sites.google.com/view/was-wurde-jesus-dazu-sagen/files/26-xxx/26-2xx/26-246

-

Den 02-03-2024 kl. 22:00 skrev Kall, Mogens:

Subject: Did I hear a bell ring? -
Re: DADDY-Reminder! -
Date: Sat, 2 Mar 2024 22:00:53 +0100
26244 <65e39387$0$711$***@news.sunsite.dk>
https://dk.livssyn.kristendom.narkive.com/hO7VXLeF/luder-re-russisk-j-cut-indsigelse-mod-kirkelig-vielse-af#post11
Post by Kall, Mogens
Date: Sat, 2 Mar 2024 21:17:09 +0100
Advarsel til MF'ere
https://sites.google.com/view/advarsel-til-mfere/files/26-xxx/26-2xx/26-243
https://dk.politik.narkive.com/UUqSxDS1/operation-manna-from-the-sky-news-2024-03-02#post3
Post by Kall, Mogens
Did I hear a bell ring?
Nå, men ...

Hvad gør vi med al denne her opståede censur?

(
Et eksempel på censuren:

Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Wed, 18 Apr 2018 08:14:21 +0200, GMT 06:14
20542 news:5ad6e1eb$0$711$***@news.sunsite.dk
Google-now-censorshiped-link:
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/vUKCbT3sAAAJ
See instead:
https://dk.politik.narkive.com/fEQY2dvW/2018-uge-16-news-samlet#post7
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
HVORFOR skulle dette nyhedsindlæg (file 20.542) *bortcensureres* ?

Kom det til at *afsløre* fór meget ?

Apropos:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+3.20-21&version=DN1933

Johannes 3:20-21, Dette er Biblen på dansk

(Jesus siger:)

20
Thi hver den, som øver ondt, hader Lyset og kommer ikke til
Lyset, for at hans Gerninger ikke skulle revses.

21
Men den, som gør Sandheden, kommer til Lyset, for at hans
Gerninger må blive åbenbare; thi de ere gjorte i Gud."

Google skriver (når man søger) bl.a. at ...

=== citat start ===

Nogle resultater kan være fjernet i henhold til den europæiske
databeskyttelseslov. Få flere oplysninger
https://policies.google.com/faq?gl=dk

=== cita slut ===

Men INGEN navne nævnes (i dette mit indlæg 20.542), og ordet kone
er jo så anonymt, som det kan være, så man kan IKKE som person
forlange censur!

Forklaringen må derfor være, at Google giver klageren ubetinget ret,
endskønt der er tale om at fjernelse af *berettiget kritik*!
)

Hmm ...

Hvad ville Jesus have sagt i denne her situation?

Input memory from ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+10.27&version=BPH

Matthæus 10:27, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

Hvad jeg fortæller jer i det skjulte,
skal I fremsige offentligt.

Hvad der hviskes jer i øret, skal I proklamere,
så alle kan høre det.

samt ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.3&version=BPH

Lukas 12:3, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

Hvad I har sagt i mørket, vil komme frem i lyset,
og hvad I har hvisket bag lukkede døre,
vil blive udråbt offentligt.

(
Så tro ikke at du i længden kan skjule alle dine *løgne*!

Du vil - før eller sidenhen - blive *afsløret*!

"Kanske" ordet *omvendelse* (fra synd) HAR sin berettigelse!
)

Amen ?

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26246

Kall, Mogens
2018-05-06 15:16:02 UTC
Åbent brev til Udfordringens ansvarshavende redaktør Henri Nissen

Emne:
At fortie sandheden?

File 20.593 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-593
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-593

Jeg har indgivet en *klage* over Ruth Cilwik, Præst i Frikirken
Salem i Frederiksværk, med kopi til Udfordringen (Se tekst
nedenfor)

Samtidig fremstiller Udfordringen denne præst på alle måder i et
positivt lys, ...
https://udfordringen.dk/?s=Ruth+Cilwik
Oven i købet under 'Ugens Prædiken' ...
https://udfordringen.dk/2017/05/aandelige-liv-havesprog/
https://udfordringen.dk/2016/12/vov-tro-paa-gud-siger/
https://udfordringen.dk/2016/11/tilgiv-mig-ellers-har-vi-ingen-fremtid/
https://udfordringen.dk/2016/10/gud-er-aand/
... så folk får det indtryk, at alting er i sin skønneste orden!

Det er - i mine øjne - at *fordreje* sandheden, apropos et af
Udfordringens forbønsemner:

https://udfordringen.dk/?s=l%C3%B8gn+i+medier

Afslør løgnene
Af Henri Nissen 4. mar. 2016/09
https://udfordringen.dk/2016/03/53610/

+

Subject: Kan du ikke tale højere, Gud? -
(Kristen news samlet fra 25. august 2017)
Date: Sun, 3 Sep 2017 06:39:41 +0200
19950 news:oog0q7$ncu$***@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/19-xxx/19-950
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/JsNKGVm8UO4/ue7IvSPoAQAJ
Bed om afsløring af løgne i medier og politik.
Og ja, så kan man ikke få andet indtryk, end at I på
Udfordringen er enige med hende (i hendes *vranglære*)!

Og så kommer et berettiget spørgsmål:

Skal jeg fortsat støtte dette økonomisk (ved at ha' et
abonnement på Udfordringen)?

Underforstået:
Mine nevøer og niecers frelse er IKKE til salg!
(I hvert fald IKKE til en hor-dæmon!)

-

Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Relevante opdateringer i den forbindelse:

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-548
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-550
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-551
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-554
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-559
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-561
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-562
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-564
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-568
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-569
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-585
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-586
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-587

File 20593

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-05-06 16:14:50 UTC
File 20.594 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-594
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-594

-

Den 06-05-2018 kl. 17:16 skrev Kall, Mogens:

News:dk.livssyn.kristendom
Subject: At fortie sandheden? - Åbent brev til Udfordringens
ansvarshavende redaktør Henri Nissen -
Re: ...
Date: Sun, 6 May 2018 17:16:02 +0200, GMT 15:16
20593 news:5aef1be3$0$711$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/RsdDbm-MBQAJ
Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
[...]
Der står skrevet, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+7.10-11&version=BPH

1 Korinterne 7:10-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

10
Men med hensyn til dem, der er gift, har jeg en befaling,
ikke kun et forslag. Og den befaling kommer fra Herren: En
kvinde må ikke skille sig fra[a] sin mand.

11
(Hvis hun alligevel skiller sig fra ham,[b] bør hun forblive
ugift eller blive forsonet med ham igen.) Og en mand må ikke
gå fra sin kone.

Footnotes:

a. 7,10 Eller: „blive skilt fra”.
b. 7,11 Eller: „er blevet skilt fra”

Og det må betyde i disse ligestillingstider, at det samme gælder
for en ægtemand, at han heller ej må gifte sig igen med en
fremmed!

Længere er historien altså bare ikke!

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: USA opklarer mysterium: »Ja, vi slog 200 russere ihjel forleden« -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Sat, 5 May 2018 10:43:35 +0200, GMT 08:43
20591 news:5aed6e7f$0$707$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/fb3500thBAAJ
Post by Kall, Mogens
-
Ahmed Akkari: Som imam forstod jeg ikke, at vi først og fremmest lærer
af vores fejl
5. maj 2018, kl. 0:00
Af Daniel Øhrstrøm
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/ahmed-akkari-som-imam-forstod-jeg-ikke-vi-foerst-og-fremmest-laerer-af-vores-fejl
Post by Kall, Mogens
Som dreng drømte Ahmed Akkari om at blive helt. Det var også
derfor, han ville forsvare sin tro under Muhammed-krisen, hvor
han i stedet blev stemplet som skurk herhjemme. Men siden vendte
han islamismen ryggen, og nu er han aktuel med bogen ”Mod til at
tvivle”
”Det har måske været min sværeste erkendelse, at jeg også har
haft fejl. For det, som jeg ikke forstod som imam, var, at vi
først og fremmest lærer af vores fejl,” siger Ahmed Akkari, ...
Man kæmper og tror på en sag, og pludselig giver det en ret til
hvad-som-helst (herunder at begå hærværk, vold og drab);
underforstået at man er hævet over loven.
Det er dét, der er galskaben i en nøddeskal!
Da vi i sin tid kritiserede ISIS mht. deres manglende Nåde og
Barmhjertighed (og påpegede, at Koranen siger, at Allah jo netop
står for Nåde og Barmhjertighed), da svarede de med, at ofrene
fik én chance for at frasværge sig fx. kristendommen (og blive
muslimer), og ellers fik de skåret halsen over!
Og heri *afslørede* de deres totale manglende forståelse af
Subject: Glemte Søren Pind at lytte til tegnene, eller ... ? -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Thu, 3 May 2018 09:24:41 +0200, GMT 07:24
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-586
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-586
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-619/20-586
Post by Kall, Mogens
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/fTiduM6_AwAJ
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom
Det er kristendom
C. S. Lewis
Bog 1
Kapitel 3
Det chokerende alternativ
side 55-59
... Hvis man har frihed til at være god, må man også have frihed
til at være ond. Den frie vilje har netop gjort det onde muligt.
Hvorfor har Gud da givet mennesket en fri vilje? Fordi den frie
vilje, omend den gør det onde muligt, også er det eneste, der
gør en kærlighed, godhed eller glæde, som er værd at opleve,
mulig. ...
Den tanke har slet ikke strejfet dem, at man slet IKKE kan
*tvinge* kærligheden frem i et menneske (herunder det, at elske
sin Skaber), fordi det i sagens natur må ske *frivilligt* (vha.
den frie vilje)!
Ordet 'Åndsboller' (ordet at være *ubegavet*) "strejfer" mit sind!
-
Du har frihed til at gøre, hvad der passer dig (i det *verdslige*
sanfund; herunder at blive gengift på Rådhuset), men lad være
med at foregive, at Gud velsigner hor, for det er en lodret løgn!

Det ér at (åndelig) *voldtage* Guds Hus, Kirken°, når du
forsøger at lokke den på afveje!

Længere er historien - som sagt - altså bare ikke!

20594

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-05-07 14:06:52 UTC
Opsigelse af abonnement med øjeblikkelig virkning!

File 20.602 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-602
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-602

Og der kom svar fra Udfordringen:

Fra: Udfordringen Redaktion
Dato: 7. maj 2018 kl. CET 09.32, GMT 07:32
Emne: SV: Åbent brev til Udfordringens ansvarshavende redaktør Henri
Nissen - Emne: At fortie sandheden?
Til: Mogens Kall

=== citat start ===

Kære Mogens Kall

Udfordringen har intet at gøre med den private sag, du nævner.

Og vi vil ikke inddrages i den. Hold os venligst udenfor.

Jeg er chokeret over, at du kan få dig selv til at hænge din søster ud
offentligt og kalde hende med smædenavne, og endda begrunde det med
bibelske ord.

Hvis du tror, du har Gud på din side i den slags ukærlige handlinger, så
tager du altså fejl. Selv Jesus, der var retfærdig, kastede ikke med sten.

Hvad din søster gør, er hendes sag iverfor Gud og mennesker. Du skal
ikke dømme nogen, men du skal selv dømmes af Gud engang.

Bed din søster og alle andre, som du har såret, om tilgivelse, og
koncentrer dig om selv at leve rigtigt.

Venlig hilsen,
Henri.

=== citat slut ===

Tak for dit svar, Henri, ...

Hverken Ruth eller du er åbenbart i stand til at læse og
forstå dansk, fordi jeg har IKKE kaldt min søster noget
forkert!

Jeg har blot konstateret *kendsgerningerne*, at hun desværre
ikke følger de anvisninger, som bibelen giver kristne!

Eller rettere sagt:

20594 news:5aef29a9$0$711$***@news.sunsite.dk
Post by Kall, Mogens
[...]
Det er denne *befaling* min søster negligerer!
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
Det står hendes således fuldstændig frit at blive gift
*verdsligt* fx. på Rådhuset. Vi lever jo i et demokratisk
land, og gudskelov for det ... :-)

Derimod har jeg kaldt en "vis" anden person for *luder*, fordi
denne er sin Herre Jesus Kristus utro ved at ha' fællesskab med
hor-dæmoner, akkurat som når man er sin ægtefælle utro med en
fremmed!

Og ja!

Det er *provokerende*, men måske er det dét, der skal til, for
at vågne op! Det var da i hvert fald forsøget værd!

Og selv Gud har tilladt sig at kalde Hans folk i GT for
ludere, fordi - som der står skrevet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+16.31&version=BPH

Ezekiel 16:31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jerusalem beskrives som en utro kvinde)

der bygger afgudsaltre på gadehjørnerne og på alle
torvepladser. Ja, du er endnu værre end en luder, for du
gjorde det ikke engang for betaling.

Og siden du også forsvarer dette *horeri*, da er du åbenbart
OGSÅ din herre utro! Og det er da meget tænkeligt, at ordet
*luder* "strejfer" Guds sind i den forbindelse! ... :-(

Nå, men ... (memory on from) ...

Post by Kall, Mogens
[...]
Vi slutter her og går hver til sit. Jeg opsiger hermed mit
abonnement på Udfordringen med øjeblikkelig virkning (pga.
hor-dæmonisk *smittefare*)!

Last OUTPUT: 20600 news:5aefe9c2$0$716$***@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/pMflvNspBwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20602

-

Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
http://www.avg.com
Kall, Mogens
2018-05-27 06:19:29 UTC
Du er *fyret*. Så fat det dog, Henri Nissen!
Du *SMITTER* med din hor-dæmoniske tilbedelse!!!

File 20.638 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-638
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-638
Date: Sun, 3 Sep 2017 06:39:41 +0200

Date: Wed, 18 Apr 2018 21:38:06 +0200, GMT 19:38
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-546
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/r1zeI7BDAwAJ

Fra: Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand i Frikirken Salem
Dato: 18. april 2018 kl. CET 17:50, GMT 15:50
Til: Mogens Kall
Cc: Ruth Cilwik, Præst i Frikirken Salem
(
NB! Dette indlæg tilsendt
Flemming Jakobsen
Ruth Cilwik
Missionsforbundet
Udfordringen
Synderindens ex-mand
)
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:18:01 +0200, GMT 07:18
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
Post by Kall, Mogens
Post by Kall, Mogens
[...]
     Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
> [...]
Mogens Kall, The servant of Michael.
 > --
 > Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
Noget tid senere valgte jeg at kontakte Henri igen med ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 20. maj 2018 kl. 10.03
Emne: Fwd: Bryllup mm
Til: "Henri-Privat, Udfordringen"

=== citat start ===

Hej Henri Nissen,

Tillad mig at anmode dig om at genoverveje dit standpunkt (på
baggrund af nye udmeldinger fra ex-manden).

mvh
Mogens kall

Fra: Mogens Kall ... (classifyed) ...
Dato: 19/05/2018 08.59 (GMT+01:00)
Til: Henrik ... (classifyed) ...

Hej Henrik,

Det er TARVELIGT gjort af Agnete overfor Jeres 4 børn!

HVIS der havde været nogen-som-helst anstændighed i Agnetes
valg, da havde hun i respekt overfor det kristne budskab valgt
at lade sig gifte hos en verdslig myndighed, fx. på Rådhuset.
Og Torben er jo vist nok slet ikke troende (men måske bare gør
det for Netes skyld)!

Det er som om, der er noget, der skal legitimeres med vold og
magt (i selvrealiseringens "hellige" afgudsnavn)!

Jeg har INTET hørt fra ... (classifyed) ... de er sikkert også
sure på mig (som *autoritetsobjekt*)! Ettie har jeg heller ej
hørt noget fra, hvilket jo ikke siger så lidt om hendes
barnagtige måde at forholde sig til disse ambivalente følelser!

Jeg er blevet dybt skuffet over, at Udfordringens chef Henry
Nissen går med på hor-dæmonens betingelser! Som ansvarlig for
et kristent blad BURDE han i det mindste lade den anden parts
meninger OGSÅ komme til orde (fremfor at tie dem ihjel). Det
er jo et centralt emne i kristendommen. Nå, men det må han
selv tage ansvaret for. Jeg har kvittet forbindelsen, og kan
glad fortsætte min vandring med Herren (som om det bare var en
sten på vejen, som jeg skvattede over).

Gud har givet mig fred midt i al dette, at det ikke er mig men
Guds autoritet, der gøres oprør mod. Så jeg kan godt tåle at
blive vraget selv af folk, der kalder sig for kristne (og som
overreagerer mht. at stemple mig for al muligt, apropos
syndebuk-fænomenet).

GUDSKELOV er NH's børn IKKE inviteret med, så de bliver skånet
for indirekte at tilbede denne hor-dæmon! ... (classifyed) ...

Hvordan opdrager Gud?

Jeg tror, at Nete (ligesom jødefolket) kommer til at høste,
hvad hun har sået: Hun kommer til at æde vagtler til hun
brækker sig (over sin egen opførsel) som den fortabte søn i
svinestien. Og kanske hun da finder på at gå hjem til sin Far°
og be' om syndsforladelse. Det beder jeg i hvert fald om i
Jesu Kristi velsignede navn.

Nå, men ...

Pas på dig selv, kære Henrik

Kh
Monner

Den 18. maj 2018 kl. 22.43 skrev Henrik ... (classifyed) ...:

Bryllup d16. 14 dages ferie fra d17.

Agnete har revet tæppet væk under os alle. Alle 4 børn er
forvirrede over hendes løgne og usandheder. Hvem skal vi
holde med? Tro på ?

=== citat slut ===

Kærligheden håber og tror jo alt ... :-)

Men så skete der følgende i dag:

Fra: Mogens Kall
Dato: 27. maj 2018 kl. 07.35
Emne: Re: Opsigelse af abonnement med øjeblikkelig virkning
(pga. hor-dæmonisk *smittefare*)! -
Re: Åbent brev til Udfordringens ansvarshavende redaktør
Henri Nissen - Emne: At fortie sandheden?
Til: Udfordringen Redaktion,
"Udfordringen, Abonnement",
"Henri-Privat, Udfordringen",
Forbedere Udfordringen

=== citat start ===

I dag søndag den 27. maj 2018 har jeg modtaget ugeavisen
Udfordringen uge 20 (20.maj 2018) + bog.

HVORFOR kan du IKKE forstå et simpelt budskab?

(Du er *fyret* og avisen/bøger uønsket pga. hor-dæmonisk
*smittefare*!)

mvh.
Mogens Kall

Den 7. maj 2018 kl. 16.20 skrev Mogens Kall ... :

[ ... cut 27/5 ... ]

=== citat slut ===

Hmm ...

(Og jeg "fristes" over evne til at fortsætte her med ordene:)

Jeg tror slet ikke, du forstår, hvor DYBT *forarget* jeg er
blevet over din udtalelse, Henri Nissen!

HVORFOR?

Fordi den jo slet ikke rummer den mindste forståelse for
modpartens synspunkt samt mulighed for løsning på konflikten
fx. ved at indgå et kompromis, men TVÆRTIMOD stempler på Guds
vegne (skønt mandatet herfra *mangler*) mig til et eller andet
*degraderet* håbløst tilfælde!

Er det normal praktis blandt kristne?

Det håber jeg ikke!

For ellers er jeg skredet!

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.politik
Subject: Heaven-Break:
*Syndflod* af gylle på vej mod Udfordringen i Christiansfeld -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Fri, 20 Apr 2018 08:56:36 +0200, GMT 06:56
20551 news:5ad98ed5$0$715$***@news.sunsite.dk
Bruden:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/20-551
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-551
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-551
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/B6Hgxy3gBAAJ

[...]