Digt: Jeg har en bog
Ole Madsen
2024-06-22 13:17:42 UTC
Digt

Jeg har en bog
Skrevet af Ole Madsen

Jeg har en bog
Modsagt af mange
Gjort til intet
Brændt
Forkastet
Der er menneske der er blevet slået ihjel for at eje en
Men alligevel
Har denne bog
Gået sit sejrstog
Igennem historien

Den har forudsagt omvæltning af riger
Den har gjort fjender tavse
Den har omvendt hardcore ateister og muslimer
Folk der i deres iver og med et had
Har hadet Ham der gav dem hver en vejrtrækning

Gud, Skaber og Herre
Som i sin visdom
Lod komme til vor Jord
Hans egen Søn
Til at pines
Forkastes
Mishandles
Lyves alt ondt på
Og til sidst at dø på et kors

Men det var kærlighed til dig der drev Ham
Drev ham til at holde alle disse ting ud
For til sidst at dø i dit sted
Påtage sig din synd og skyld

Det var kærlighed der gjorde
At Han holdt ud
Og tog din straf

Det var kærlighed der drev Ham
Og det er kærlighed der lige nu rækker ud til dig
For om muligt at få dig i tale
For om muligt at få dig til at sige ja

"Herre Jesus, jeg beder om at hver der læser dette må høre DIN røst der
siger: "kom, kom som du er..."
Helle Jensen
2024-06-22 13:33:20 UTC
Post by Ole Madsen
[...]
Det er jo ikke et digt, men noget forvrøvlet sludder der forherliger en bog.
Helle Jensen
Bjarne
2024-06-22 20:20:10 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
[...]
Mon ikke du lige her, håner gud, samt en der tror på gud.
Bjarne.