Jeg prøver lige igen en sidste gang.
Bjarne
2024-05-20 13:46:24 UTC
At finde en smule ud af hvad ateister tror på, og denne gang med nogle meget
simple spørgsmål.
Spørgsmål der kan besvares med "ja", "nej" eller "ved ikke" .

Tror ateister på gud.?
Tror ateister på evolutionsteorien som beskrevet af Darwin?
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?

3 simple spørgsmål, som selv den mest tykhovede ateist burde kunne svare på,
med et af de tre simple ord.

"ja" "Nej" "Ved ikke"

Takker på forhånd.
Bjarne.
Thocor 3020.107
2024-05-20 19:37:42 UTC
Post by Bjarne
At finde en smule ud af hvad ateister tror på, og denne gang med nogle
meget simple spørgsmål.
Du kan jo bare slå op, hvad ordet 'ateisme' betyder.
Post by Bjarne
Spørgsmål der kan besvares med "ja", "nej" eller "ved ikke" .
Tror ateister på gud.?
Jeg har allerede gravet Vidal's forklaring frem til dig. Hvis du læste
den, ville du ikke behøve spørge.

Ellers kan du jo læse, den meget korte forklaring/definition på DDO:
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=ateisme
Post by Bjarne
Tror ateister på evolutionsteorien som beskrevet af Darwin?
At være ateist, siger intet om hvad man tror om evolutionsteorien.
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
At være ateist, siger intet om hvad man tror om big bang teorien.
Post by Bjarne
3 simple spørgsmål, som selv den mest tykhovede ateist burde kunne svare på,
med et af de tre simple ord.
"ja" "Nej" "Ved ikke"
Eller "det kan man ikke sige noget om".

Sæt dig nu bare ind i hvad "ateisme" betyder, så ville du ikke behøve
spørge.
--
The peace you want is already in you,
you just can't feel it because the mind is making too much noise
- Eckhart Tolle
Bjarne
2024-05-21 11:08:54 UTC
Post by Bjarne
[...]
OK som forventet, en masse lunken luft og Vås, for at skjule at du ikke
engang kunne svare på de simple spørgsmål.

Altså er det formodentlig løgn at du ved noget som helst om hvad det betyder
at være ateist.
Bjarne.
Thocor 3316.821
2024-05-22 09:41:40 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
At du ser det som "varm luft", skyldes alene, at du ikke har(/villet?)
forstå hvad ordet 'ateist' betyder.

Din forvirring skyldes alene din egen stædighed mod at forstå hvad
'ateist' betyder; og det er alene dig, der kan få dig ud af den
forvirring/uvidenhed.

At være 'ateist' siger *KUN* at man har fravær af tro på gud(er).

At være 'ateist' siger *INTET* om, hvad man ellers tror på.

Hvis du havde forstået dette, ville du selv kunne besvare dine egne
spørgsmål i dit oplæg til denne tråd, og du ville have givet de samme
svar, som de ens-lydende du har fået.

Så.. Forstå hvad ordet 'ateist' betyder, så vil du ikke se svarene som
vrøvl eller varm luft, men som ganske logiske svar.

At være 'ateist', siger *IKKE* noget om, hvad man tror om big bang
teorien.

At være 'ateist', siger *IKKE* noget om, hvad man tror om
evolutionsteorien.

Det er i øvrigt også Vidal's opsummering, i den tråd jeg gravede frem
til dig; måske du snart skulle læse og forstå den (du har jo erklæret at
han har ret).
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this
Jørgen Nielsen
2024-05-20 20:58:18 UTC
Post by Bjarne
At finde en smule ud af hvad ateister tror på, og denne gang med nogle meget
simple spørgsmål.
Spørgsmål der kan besvares med "ja", "nej" eller "ved ikke" .
Tror ateister på gud.?
Jeg gør ikke og det fremgår jo tydeligt af ordet ateist. ;-)
Post by Bjarne
Tror ateister på evolutionsteorien som beskrevet af Darwin?
Husker den ikke... så det kan jeg ikke udtale mig om.
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
Kender den kun fra det vrøvl du har leveret i gruppen... så det kan jeg
ikke udtale mig om.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Bjarne
2024-05-21 11:13:45 UTC
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
Kender den kun fra det vrøvl du har leveret i gruppen... så det kan jeg
ikke udtale mig om.
Nummer 2 ateist der nægter at besvare de mest simple spørgsmål.

Så det ser jo ud til at jeg igen igen for hundrede gang får ret om ateismen.

Ingen ateist har ihvertfald nogensinde bevist andet.
Bjarne.
Jørgen Nielsen
2024-05-21 15:12:06 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Så lyver du jo igen Løgnerbjarne.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Thocor 4242.388
2024-05-22 09:43:28 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Det er jo løgn, du har fået svar. At du ikke kan lide svarene, ændrer
ikke på at du har fået svar.
--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?
Jon Tveten
2024-05-21 00:40:22 UTC
Post by Bjarne
At finde en smule ud af hvad ateister tror på, og denne gang med nogle meget
simple spørgsmål.
Spørgsmål der kan besvares med "ja", "nej" eller "ved ikke" .
Tror ateister på gud.?
Det finnes ingen gud.
Post by Bjarne
Tror ateister på evolutionsteorien som beskrevet af Darwin?
Det er jo en teori.
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
Bedre enn den du tror på.
Takker på forhånd.
Bjarne
2024-05-21 11:25:51 UTC
Post by Bjarne
3 simple spørgsmål, som selv den mest tykhovede ateist burde kunne svare på,
med et af de tre simple ord.
"ja" "Nej" "Ved ikke"
Takker på forhånd.
Endnu mere varm luft men ingen svar fra endnu en ateist.

Så fik jeg da bekræftet den tidligere undersøgelse, og forsøg på om ateister
egentlig selv ved hvad de taler om.

Når det gælder begrebet ateist, er svaret altså et kæmpe nej, ateister aner
ikke en dyt om hvorfor de kalder sig ateister, eller hvad det står for.
Det kan da vist ikke blive mere sølle end det er Nu ældgamle
Bjarne.
Jon Tveten
2024-05-22 07:38:02 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Så du liker ikke svarene du har fått.
Post by Bjarne
Så fik jeg da bekræftet den tidligere undersøgelse, og forsøg på om ateister
egentlig selv ved hvad de taler om.
Du vet ikke hva en ateist er.
Du er jo bare uvitende.
Thocor 4405.399
2024-05-22 09:45:10 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Forkert, det eneste du kan konkludere er, at du ikke ved hvad 'ateist'
betyder.
Post by Bjarne
Når det gælder begrebet ateist, er svaret altså et kæmpe nej, ateister aner
ikke en dyt om hvorfor de kalder sig ateister, eller hvad det står for.
Det er dig der vrøvler, fordi du ikke har/vil forstå hvad 'ateist'
betyder. Dine konklusioner holder derfor ikke vand.
--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx
Helle Jensen
2024-05-21 05:43:57 UTC
Post by Bjarne
At finde en smule ud af hvad ateister tror på, og denne gang med nogle meget
simple spørgsmål.
Spørgsmål der kan besvares med "ja", "nej" eller "ved ikke" .
Tror ateister på gud.?
Ateisme er fravær af tro, så mon dog.
Post by Bjarne
Tror ateister på evolutionsteorien som beskrevet af Darwin?
Det er vel individuelt hvad ateister tror på, udover at der ingen gud er.
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
Jamen var det da ikke sådan at gud skabte verden, og omkom ved samme lejlighed?
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-21 11:39:43 UTC
Post by Bjarne
Tror ateister på den videnskabelige BigBang teori?
Jamen var det da ikke sådan at gud skabte verden, og omkom ved samme lejlighed?
Nu er det så igen slået helt fast, hvad ateister er for nogle mærkelige
individer.

I er præcis det bibelen siger i er.
Så jeg har altså altid haft ret.
Men aligevel, det jo rart at blive bekræftet, i at have haft ret altid.

-- da
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-21 13:17:19 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
[...]
Hvis du er normal, er jeg kun glad for at være et mærkeligt individ.
Post by Bjarne
I er præcis det bibelen siger i er.
Er det ikke snarere noget du har drømt, at bibelen taler til dig?
Post by Bjarne
Så jeg har altså altid haft ret.
I hvad?
Post by Bjarne
Men aligevel, det jo rart at blive bekræftet, i at have haft ret altid.
Bekræftet i at have ret i hvad?
Helle Jensen
J. Nielsen
2024-05-21 18:57:21 UTC
Post by Bjarne
I er præcis det bibelen siger i er.
Så jeg har altså altid haft ret.
Men aligevel, det jo rart at blive bekræftet, i at have haft ret altid.
Ja, sikke meget ret du har, Bjarne. Men lur mig om ikke du er på banen igen om en måneds tid med endnu en
bandbulle mod de fæle ateister der konstant spolere din nattesøvn og sår tvivl om Den Store Bog ®
(i hvilken der findes svar på alt.)
-JN-
Bjarne
2024-05-22 17:03:23 UTC
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Tjah du ved det sikkert godt.
Har man fravalgt gud, har man automatisk valgt hans modstander satan
djævelen.

Ordet ateist er uanset hvad mennesker vælger at kalde det, blot et synonym
for satanist.

Og det er vel derfor de aldrig vil svare på spørgsmål der angår deres
ateisme.
Deres here har vel forbudt det.
Han er jo trods alt også løgnens fader, og vil jo helst ikke afsløres.

Men det er han jo blevet alligevel for lang tid siden.
Bjarne.
Thocor 3303.82
2024-05-27 18:34:42 UTC
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Nej.
Post by Bjarne
Og det er vel derfor de aldrig vil svare på spørgsmål der angår deres
ateisme.
Hvis du lærte dig, hvad 'ateist' betød, ville du selv kende årsagen, til
at du ikke kan få et svar, på alle andre emner end om guds-tro.
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this
Bjarne
2024-05-27 20:06:17 UTC
Post by Thocor 3303.82
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Det er klart du påstår det, det er jo din guds vilje du gør.
Post by Thocor 3303.82
Post by Bjarne
[...]
Ateist er et andet ord for satanist.

Det er fakta, som du og mange andre vil lære når det er forsent.
På trods af at I har fået så mange advarseler.

Du nægter jo at ville lære sandheden.
Og uden den finder du aldrig ud af noget.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 19:07:23 UTC
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Du udstiller her at ordet kristen er et synonym for idiot.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 20:08:39 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Nå det er sådan du ser det, ja så er det jo det der er din sandhed.

Sølle stakler.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-26 05:34:23 UTC
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
[...]
Ja, Bjarne burde nok holde sig til den:
https://www.williamdam.dk/the-julekalender-book__3584484
Helle Jensen
Lyrik
2024-05-22 09:24:11 UTC
Post by Bjarne
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tror Ateister på Gud? Ateister tror ikke på en Gud!

tror ateister på evolutionsteorien? Ateister vil overbevises af
videnskabelige forsøg og stiller ikke op "Og tror på evolutionsteorien"
Fordi det vil være det samme som at tro på en "Ny Gud"-så mister de
deres status som A-teister hvilket betyder "Ikke at tro på "Noget/Nogen"

Tror ateister på evolutionsteoriens teori om Big Bang?
Der har været mange "Menighedsmedlemmer" der kalder sig ateister som har
troet på den. men som man kigger i "James Webb Teleskopet" Rystes man
over at virkeligheden tilsyneladende har "Overraskelser i ærmet" som
modsiger den.

Mr. Feinmann tænkte om hele det store britiske Leksikon kunne ligge på
spidsen af en knappenål?? På en helt analog måde.

Hvis man gjorde teksten mindre og mindre så ville der stadig være en
tekst med anseelig atomtykkelse tilbage når den blev så lille at den
kunne ligge på spidsen af en knappenål!

Nu spørger jeg: Hvis du tog alt levende og gjorde mindre og mindre,
kunne alle koder til det så ligge inde i en celle?

Der landede en sådan celle på Jorden som udviklede sig langs en plan der
blev til alt levende.
Alt levende er skabt af en programmør langs hans plan.
Programmøren er Gud!

Lyrik
Bjarne
2024-05-22 17:06:30 UTC
Post by Lyrik
Post by Bjarne
[...]
I tror jo ikke engang på det i selv siger.
Så diskussion med jer om jer er jo omsonst.
Bjarne.