Arve-glæden
2024-05-26 08:11:03 UTC
Når de gamle dør, så efterlader de ofte deres filosofier og deres
materielle goder. Så det vi arver er ikke en synd. Det er en glæde.

Arveglæden!

Arvesynd? Hvad er det for noget deprim snak. En synd kan ikke arves.
Ingen arver en synd!

Lyrik
Helle Jensen
2024-05-26 08:15:12 UTC
Post by Lyrik
[...]
Fuldstændig enig, arvesynd kan kun være noget satan eller et
ondskabsfuldt menneske har udtænkt, ikke en kærlig gud
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-26 09:23:58 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
jamen hvorfor ikke overgive dig til den Gud så og begynde at læse i
bibelen og bede til Gud?
Helle Jensen
2024-05-26 12:19:12 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Kan du anbefale en kærlig gud ud af de ca. 2500 guder der tilbedes
på verdensbasis, Bjarne, din og Villys gud er da en psykopatgud, med
al den vold, drab, kontrol og andre psykopatiske nedrigheder han har
nedfældet i hans store bog.
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-26 12:27:10 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
lad os sætte dig i Guds sted et øjeblik

lad os sige du har overtaget Guds rolle

lad os sige at der er folk der slår børn ihjel og ofrer dem til afguder,
hvad vil du som Gud gøre ved det hvis du mener at mord er forkert og
ofring til onde ånder er forkert og i strid med din natur?
Ole Madsen
2024-05-26 12:41:51 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
det jeg prøver at anskueliggøre er hvad der faktisk sker i GT når israel
får at vide at de skal udradere et folk
Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
Ole Madsen
har forklaret
Thocor 3949.684
2024-05-26 14:41:03 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Hvor, det må jeg have overset.. eller mener du disse to linjer er din
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
det jeg prøver at anskueliggøre er hvad der faktisk sker i GT når israel
får at vide at de skal udradere et folk
--
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it
Ole Madsen
2024-05-26 15:28:34 UTC
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
det jeg prøver at anskueliggøre er hvad der faktisk sker i GT når israel
får at vide at de skal udradere et folk
jeg prøvede at anskueliggøre det for helle, men det var åbenbart for
stort for hende
Helle Jensen
2024-05-26 15:37:23 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
det jeg prøver at anskueliggøre er hvad der faktisk sker i GT når israel
får at vide at de skal udradere et folk
jeg prøvede at anskueliggøre det for helle, men det var åbenbart for
stort for hende
Hvor mener du jeg har givet udtryk for den holdning til dit svar?
Helle Jensen
Ole Madsen
den udeblev
Helle Jensen
2024-05-26 17:11:40 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Der er en nedre grænse for hvad vrøvl jeg gider svare på.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-26 19:23:01 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Kunne du ikke også indføre en sådan grænse for det vrøvl du selv Skriver, og
spørger om?
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 05:55:42 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Nu har du jo selv i et andet svar til Ole kaldt hans argument for "varm luft",
så hvorfor mener du jeg skulle bruge tid på at svare på varm luft?
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 15:28:52 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Ja lyve kan du jo altid, men mon du kan andet?
Bjarne.
Thocor 2756.424
2024-05-27 18:28:56 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Det er ikke løgn:
-cut-
[klip]
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
har forklaret
Ja med varm luft
-cut-
--
Be Yourself. Everyone Else Is Already Taken
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Bjarne
2024-05-27 20:11:48 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Nej selvfølgelig er det ikke løgn, jeg lyver ikke.

Det er kun i ateister der gør det hele tiden.
Bjarne.
Thocor 4957.299
2024-05-27 08:51:50 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
det jeg prøver at anskueliggøre er hvad der faktisk sker i GT når israel
får at vide at de skal udradere et folk
jeg prøvede at anskueliggøre det for helle, men det var åbenbart for
stort for hende
Hvor har du prøvet at anskueliggøre det ? Kan du ikke lige vise/markere
det i dit næste indlæg (mener ikke der er klippet noget væk) ?
--
Please accept my resignation. I do not want to belong to a club that
would have me as a member. - Groucho Marx
Ole Madsen
Thocor 1418.117
2024-05-27 11:20:45 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Hvortil der blev spurgt "hvorfor skal de det ?", hvilket du påstod at
have forklaret; en forklaring du ikke er kommet med, og som er den der
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
Hvor har du prøvet at anskueliggøre det ? Kan du ikke lige vise/markere
det i dit næste indlæg (mener ikke der er klippet noget væk) ?
Du har ikke henvist/fundet/givet en forklaring på "Hvorfor skal de
det?". Blot påstået at du har forklaret det.
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this
Ole Madsen
2024-05-27 12:54:42 UTC
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
fordi Gud må dømme uretten
Helle Jensen
2024-05-27 19:09:33 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Mener du ikke det er retsvæsenet her i landet der står for at dømme?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-27 19:44:42 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
nu taler vi i kontekst om bibelens beretninger, men jo, men Gud dømmer
stadig.

"Gud lader sig ikke spotte, hvad et menneske sår skal det selv høste"
siger skriften
Helle Jensen
2024-05-27 20:41:34 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Har vi en himmelsk bibelsk ret her i landet, eller en verdslig?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-28 02:21:03 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
begge, det gælder over hele verden
Helle Jensen
2024-05-28 06:34:34 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Det vil sige at du gerne ser kristne parallelsamfund ala de muslimske
og jehovas vidner her i landet, med deres egen retsforståelse?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-28 06:42:25 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
du misforstår vist, men det er der ikke noget nyt i

bare fordi Gud har givet folk deres frie vilje betyder ikke at han ikke
dømmer
Bjarne
2024-05-28 07:47:35 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Helle misforstår altid alt.

Og forresten har vi begge de trossamfund helle nævner i landet.

Og muslimer er ikke et kristent parallel samfund.
De tilbeder samme gud som Helle.
Så de er et ateistisk parallel samfund.
Bjarne.
Ole Madsen
2024-05-28 08:25:56 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
enig
Bjarne
2024-05-28 07:40:41 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Nu tror du igen du ved hvad andre ønsker og tænker.
Det er sygt.
Bjarne.
Thocor 3001.340
2024-05-28 08:31:05 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Nu kan du igen ikke se forskel på en påstand og et spørgsmål. Ingen
påstår at vide, hvad du tror og ønsker.
--
Sometimes the best you can do for yourself,
is to help someone else in need
Helle Jensen
2024-05-28 12:29:00 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Det eneste der er sygt her er, at du i din alder ikke har styr på
den mest basale tegnsætning.
https://denstoredanske.lex.dk/sp%C3%B8rgsm%C3%A5lstegn
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-28 07:38:39 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Ja helt bestemt da.
Bjarne.
Bjarne
2024-05-27 20:15:23 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Du må være mere tåbelig end de gennemsnitlige tåber.

Gud er den eneste der kan dømme 100% retfærdig.
Bjarne.
Ole Madsen
2024-05-28 02:21:35 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
nemlig, 100% retfærdig
Jon Tveten
2024-05-28 05:03:22 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
Hvordan vet du det, dommedagen har ikke kommet ennå?
Ole Madsen
2024-05-28 06:43:07 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
fordi det står i bibelen
Jon Tveten
2024-05-28 07:19:10 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
Hvor?
Bjarne
2024-05-28 07:54:02 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
I bibelen!
Og den kan du finde på et bibliotek, og online på internettet.

Og hvis det ikke er nok, må du spørge en voksen.
Bjarne.
Thocor 3207.823
2024-05-28 08:32:35 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Nå, det kunne du så ikke svare og vælger at spille dum-smart i stedet.
--
You will not be punished for your anger
you will be punished by your anger
Ole Madsen
2024-05-28 08:27:23 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
først skal trængslens perioden på 7 år komme og derefter antikrist stå
frem, det har han ikke endnu, og så 1000 årsriget
Thocor 3441.705
2024-05-28 08:37:07 UTC
[klip]
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
..
[...]
Du snakker udenom. Der bliver *ikke* spurgt til hvornår dommedag kommer.
Anything is happening all the time
Ole Madsen
2024-05-28 10:32:35 UTC
Post by Thocor 2756.424
[klip]
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
..
[...]
jeg snakker ikke udenom

hvad med at læse bibelen selv?
Thocor 3932.416
2024-05-28 10:43:09 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 2756.424
[klip]
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
..
[...]
Der bliver spurgt om, hvordan det vides at gud er 100% retfærdig, du
"svarer" med hvornår dommedag kommer. Hvis ikke det er at snakke udenom,
så ved jeg ikke hvad du vil kalde det.
Post by Ole Madsen
hvad med at læse bibelen selv?
Jeg forsøger at forstå, hvad du (og andre) der angiveligt har brugt mere
tid på at læse biblen forklarer. Men jeg har skam læst i biblen, og har
da også lejlighedsvis bragt citater her i gruppen.
--
Facts do not cease to exist because they are ignored
- Aldous Huxley
Ole Madsen
2024-05-28 10:55:04 UTC
Post by Thocor 3932.416
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 2756.424
[klip]
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
..
[...]
bibelen siger det, sorry, troede det var noget andet du spurgte om
ok
Bjarne
2024-05-28 16:49:34 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 2756.424
[klip]
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
..
[...]
Det vil ateister for alt i verden undgå.
De risikerer jo at komme til at se sandheden, og det er jo imod deres
religion.
Bjarne.
J. Nielsen
2024-05-28 19:01:12 UTC
Post by Thocor 3441.705
Post by Ole Madsen
først skal trængslens perioden på 7 år komme og derefter antikrist stå
frem, det har han ikke endnu, og så 1000 årsriget
Du snakker udenom. Der bliver *ikke* spurgt til hvornår dommedag kommer.
Villy havde store forventninger til armageddon, sommeren 2016, men den løb ud i sandet.

-JN-
Bjarne
2024-05-28 07:50:19 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Kristne ved mange ting der er skjult for ateister.
Dette er blot en blandt mange.
Bjarne.
Jon Tveten
2024-05-28 09:12:25 UTC
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
så du vet hva dommen vil bli?
Bjarne
2024-05-28 16:53:32 UTC
Post by Jon Tveten
Post by Bjarne
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 1418.117
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Hvorfor skal de det?
har forklaret
[...]
Nå gør jeg det, det viste jeg ikke.
Tror du så også at jeg er gud?

Men du tager som altid fejl.
Bjarne.
Bjarne
2024-05-27 15:35:25 UTC
Post by Thocor 4957.299
Post by Ole Madsen
Post by Thocor 3949.684
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
[...]
Du kan roligt regne med at det også er for stort for
Thocor.
Jeg har aldrig oplevet at han har kunnet forstå et eneste indlæg om
kristendommen.

Og jeg har virkelig prøvet, og det har andre også, men forvent ikke for
meget.
Det er spild af tid.
Bjarne.
Bjarne
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 05:56:30 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Jamen dog, Bjarne, fnis...
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 15:40:08 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Ja John er fuld af varm luft, som alle i andre ateister.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 17:16:59 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Muligvis, men det er jo til Oles svar: "har forklaret"
at du svarer med et: "ja med varm luft"

Læser du i det hele taget det du svarer på, siden du beskylder
Ole for at svare med varm luft?
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 20:19:12 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Du må da undskylde at jeg glemte at nævne dig.
Men du kan jo ikke engang lukke andet end højst lunken luft ud.
Bjarne.
Thocor 5243.58
2024-05-27 08:54:35 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Jon Tveten
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Du bør nok læse, det du kommenterer. Eller mener du at Ole's forklaring
er "varm luft" ?
--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx
Jens Bech
2024-05-26 13:54:35 UTC
Post by Ole Madsen
lad os sige at der er folk der slår børn ihjel og ofrer dem til afguder,
hvad vil du som Gud gøre ved det hvis du mener at mord er forkert og
ofring til onde ånder er forkert og i strid med din natur?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Helle har ret og hun afslører at "gud" var et usædvanligt ondt menneske"!

Han påduttede os en "Arvesynd"!

Og hvorfor? Fordi han var et usædvanligt ondt menneske der udgav sig for
aty være "Gud"!

Hvad havde de gjort for at blive påduttet den arvesynd?
De havde prø vet at finde noget de kunne leve af i en frugtplantage hvor
deres eneste løn var frugt!!??

Da de begybndte at dyrke jorden, forbandede det onde menneske deres
afgrøder!

Og så tilbeder du ham i dag Ole??? Du er "Guds" Hippomand!😈

Lyrik
Jon Tveten
Vet du hva du skriver?
Bjarne
2024-05-26 14:37:08 UTC
Post by Lyrik
[...]
Hvor mange udødelige mennesker kender du?
Mennesker der ikke har arvet Adams synd, har nemlig
Udødelighed.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-26 15:40:40 UTC
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvor mange udødelige dyr kan du remse op?
Dyr ved vel ikke hvad synd er?
Post by Bjarne
Mennesker der ikke har arvet Adams synd, har nemlig
Udødelighed.
Så nulevende tyskere er altså ansvarlige for deres aners forbrydelser?
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-26 19:05:39 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Mennesker der ikke har arvet Adams synd, har nemlig
Udødelighed.
Så nulevende tyskere er altså ansvarlige for deres aners forbrydelser?
Nå er de det, det er da utrolig alt det du ved, eller tror du ved.
Bjarne.
Bjarne
2024-05-26 19:17:07 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvem har bildt dig ind, at der findes udødelige dyr?
Kender du heller ikke forskel på mennesker og dyr?

Du er jo ikke ligefrem den skarpeste kniv i køkken skuffen?
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 06:01:40 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Det er jo kun mennesket selv der har bestemt at de rangerer højere
end dyrene, selvom vi deler 98,5% DNA med et dyr der minder
utroligt meget om dig.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 15:45:28 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Nej det er det ikke, du lyver igen.
Men det er vel denne gang på grund af dumhed og uvidenhed.

Og det er det vel de fleste gange.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 19:12:54 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Sørgeligt som du beskylder for løgn, dumhed og uvidenhed til højre
og venstre, uden en eneste gang at ville påvise dokumentere hvor
løgnen, dumheden eller uvidenheden er.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-27 20:26:35 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Når man forsøger at sælge falske fakta som sandhed, hvad skal man så kalde
det?

Hvis det ikke er dumhed og uvidenhed, er det jo en bevist løgn.

Jeg vil ikke gætte på om det er uvidende dumhed eller du blot er en bevist
løjner.

For dig er det vist ikke enten eller, men begge dele.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 20:43:06 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Igen fik du ikke dokumenteret noget som helst.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-28 07:57:02 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Næe, og hvorfor skulle jeg da også gøre det.
Det du spørger om, er jo almen viden i disse kredse.
Bjarne.
Thocor 3343.766
2024-05-28 08:34:05 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Det er din påstand, der mangler dokumentation.
--
For a moment, nothing happened.
Then, after a second or so,
- Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Helle Jensen
2024-05-28 12:33:04 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Ok, men er det så også kun i disse kredse, at der er fravær
af viden om spørgsmålstegnets betydning?
Helle Jensen
Thocor 4701.265
2024-05-27 08:47:32 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Du fangede pointen, men tror ikke du selv ved det var pointen..
--
you can talk the talk,
can you walk the talk ?
Bjarne
2024-05-27 15:47:06 UTC
Post by Thocor 4701.265
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Nå så er det nok derfor den ikke er der mere.
Bjarne.
Lyrik
2024-05-26 19:09:18 UTC
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis de fortsat havde levet af frugt havde de ikke levet et eneste år!
Høvdingen der udgav sig for deres gud var fuld af, ikke alene ondskab,
nej, han var fuld af løgn!

En dreng melder sig hos politiet og spørger hvor meget han skal betale i
bøde?
Betjenten spørger hvad han har gjort.
Drengen siger-ja det var altså ikke mig. Det var min far der kravlede
over et hegn og stjal et æble!
Betjenten spurgte-spiste i så æblet sammen?

Drengen svarede-nej jeg har aldrig set det æble. Min far spiste det før
jeg blev født!
Betjenten sagde-så har du slet ikke noget med det at gøre!!!
Du er ikke skyldig i noget!

Lyrik
Bjarne
2024-05-26 19:32:48 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvad har det egentlig med sagen at gøre?
Bjarne.
Thocor 4855.176
2024-05-27 08:49:39 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Er du medskyldig i, at Adam spiste af æblet ?
--
Focus, not on the rudenesses of others,
not on what they've done or left undone,
but on what you have & haven't done yourself
Bjarne
2024-05-27 15:51:26 UTC
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvorfor tror du han har spist af et æble?

Og hvad har det med Lyriks historie at gøre.
Bjarne.
Thocor 2523.958
2024-05-27 18:25:45 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Tak for at udstille din bibel (u)videnhed.
--
you can talk the talk,
can you walk the talk ?
Bjarne
2024-05-27 20:31:42 UTC
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Kan du finde en bibel der siger at Adam har spist af et æble, vil jeg da
betale dig en formue for hver af disse bibler.

Så med din store bibel viden må det vel være nemt.

Og så hører vi aldrig mere om det.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-27 20:37:51 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_mos/3
Vers 6:
"Kvinden så, at træet var godt at spise af og tiltrækkende at se på,
og at det også var godt at få indsigt af, og hun tog af frugten og spiste.
Hun gav den også til sin mand, der var hos hende, og han spiste."
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-28 08:00:13 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvorfor skriver du mon det?
Hvad vil du fortælle med det skriftsted.
Vil du virkelig selv dokumenter jeres løgne nu?

Det forbavser mig.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-28 12:34:33 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Du påstod at det ikke stod i nogen bibel, men du mener måske
at bibelen online ikke er en bibel?
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-28 16:58:00 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Så lyver du igen igen igen.

Jeg har da aldrig påstået at dette skriftsted ikke står i bibelen.

Jeg er træt af alle jeres løgne.
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-28 20:57:58 UTC
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Du burde skifte dit mellemnavn Egon ud med Idiot, det ville passe bedre til dig.
Helle Jensen
Bjarne
2024-05-28 21:47:57 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 2523.958
Post by Bjarne
Post by Thocor 4855.176
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Ja for dig er alle der ikke er fulde af løgn vel idioter.
Du kan vel ikke forestille dig hvordan man kan leve uden altid at skulle
lyve.

Men det er jo den religion du har valgt.
Bjarne.
Lyrik
2024-05-28 08:54:46 UTC
Post by Bjarne
Kan du finde en bibel der siger at Adam har spist af et æble, vil jeg da
betale dig en formue for hver af disse bibler.
Så med din store bibel viden må det vel være nemt.
Og så hører vi aldrig mere om det.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Eva plukkede og de spiste begge af "Frugten" som herremanden havde sagt
de ikke måtte spise af.

Der nævnes ikke hvilken frugt det er. Men det måtte være en spændende frugt.

I alminde3lig tale verden om er det "Et æble" skal man tale om freugten
der var det det æble Eva plukkede. men der er ignorante fjolser der vil
gøre det umuligt at tale om "Arvesynden-det æble Eva plukkede", sådan
nogle som dig! der klamrer sig til at modbevise "Arvesyndens årsag" ved
at hævde at det ikke var "Et æble", simpelt hen for at mudre vandene.

Forbuden frugt.

Kundskabens frugt.

Det synes som om man skal have særlig viden (Kundskab) for at nyde
frugten. Jøderne mener at det handler om "Sukkat". det er ikke
frugtkødet, men det indvændige af skallen der skal prepareres for at
fremstille den sukkat du kan komme i kagen.

Livets træ.

Befinder sig i området af det gamle Eden. "Vinstokken" Aqua Vita= Livets
vand fra "livets træ.

Så kan du fjolle videre!

2024-05-28 10:38:31 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den gud du tilbeder er ikke en gud. Det er en herremand!

Lyrik
Bjarne
2024-05-28 17:05:39 UTC
Post by Jens Bech
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Du kender ham jo ihvertfald ikke, så det kan du ikke udtale dig om.
Bjarne.
Bjarne
2024-05-28 17:03:40 UTC
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Ordet æble er ikke nævnt i nogen bibel i forbindelse med arvesynden.

Det var det de påstod, fordi de mener de er så bibel kyndig.

Ingen ved om det var et æble en pære, der findes mange slags frugttræer.

Vi ved kun det var en frugt.
Bjarne.
Thocor 5345.819
2024-05-29 10:55:00 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Og således bekræftede du Lyrik's pointe ;-) Tvivler på at du selv er
klar over det.
--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?
Bjarne
2024-05-29 13:26:12 UTC
Post by Thocor 5345.819
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Og jeg bekræfter at i ikke kunne vise mig et eneste sted i nogen bibel, der
skriver at Eva spiste et æble.

Altså en løgn da i påstod det.

Ikke at det har nogen betydning, men hvorfor lyve hele tiden når det er så
betydningsløst.
Kan du forklare det.
Eneste grund jeg kan se, er at i gør det for at behage jeres gud.
Løgnens fader.
Bjarne.
Ole Madsen
2024-05-29 13:29:13 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 5345.819
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
eva spiste ikke et æble, men en frugt af en eller anden art, det andet
er vanetænkning der ikke har sin grund i bibelen, så enig
Helle Jensen
2024-05-29 16:22:13 UTC
Post by Bjarne
Post by Thocor 5345.819
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Er et æble da ikke en frugt?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-29 19:55:18 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 5345.819
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
bibelen er ikke specifik i det spørgsmål, men mange antager det var et
æb le, men det siger teksten ikke
Jon Tveten
2024-05-30 06:59:36 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Bjarne
Post by Thocor 5345.819
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
[...]
Hvorfor skal alle arve synden?

J. Nielsen
2024-05-27 16:22:00 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvis du er så velbevandret i bibelen som du påstår, burde du kunne genkende en lignelse når du ser den.
-JN-
Bjarne
2024-05-27 20:34:52 UTC
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
En lignelse?
Ja det ligner da godtnok noget en idiot har skrevet.
Men det er jeg jo for velopdragen til at sige højt.
Bjarne.
Thocor 4002.573
2024-05-28 07:40:34 UTC
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Hvis ikke du ved hvad "lignelser" er, siger det en del om din viden, om
biblens indhold.
--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx
Bjarne
2024-05-28 08:02:54 UTC
Post by Thocor 4002.573
Post by Bjarne
Post by J. Nielsen
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Bjarne
Post by Lyrik
[...]
Så er det jo godt vi har dig, der ikke kan kende forskel på en jombobog og
en bibel.
Bjarne.