Åbenbaringen et studie
Ole Madsen
2024-05-30 05:13:36 UTC
Jeg foreslår vi bygger på denne tråd hele vejen
Ole Madsen
2024-05-30 05:14:12 UTC
Post by Ole Madsen
Jeg foreslår vi bygger på denne tråd hele vejen
2 som har bevidnet Guds Ord og vidnesbyrdet om Jesus Kristus, alt, hvad
han har seet, baade hvad der er og maa ske efter dette.

Det der er er menigheden, dvs "og må ske efter dette", betyder efter
menigheden

7 Se, han kommer med skyerne,

Dette er også et bevis på at Jesu første komme er ved bortrykkelsen, da
når han kommer med alle de hellige sker det ikke i skyerne, men på
jorden for at slå antikrists hær

19 Beskriv altsaa, hvad du saae, baade hvad der er, og hvad der skal ske
efter dette,

Ordet efter dette: META TAUTA, går igen og igen i Åbenbaringen, og det
er en literarær element der er sat ind for at vise at det følger løbende
beretning

Literary-device meaning
The definition of literary device is a technique a writer uses to
produce a special effect in their writing.
An example of a literary device is a flashback.
An example of a literary device is an analogy.
noun
(literature) An identifiable rule of thumb, convention, or structure
that is employed in literature and storytelling.

20 de 7 stjerners hemmelighed, som du saae i min højre, og de 7
guldlysestager. De 7 stjerner ere de 7 menigheders engle, og de 7
lysestager, du saae, ere 7 menigheder.

Dette er hovedemnet i de første 4 tre kapitler, menigheden, det der ER (V.2)
Ole Madsen
2024-05-30 05:18:17 UTC
Post by Ole Madsen
Jeg foreslår vi bygger på denne tråd hele vejen
Bibelselskabets inddeling 1948

1 Bogens tilblivelse, Hilsen til læserne, Kristi komme varsles, Johannes
kaldes til profet, han skal nedskrive sine syner og sende beretningen
til syv menigheder i Lilleasien.
Bjarne
2024-05-30 10:06:03 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Jeg tror jeg vil starte her ved vers syv, angående Jesu tilbagekomst.

[7] Se, han vil komme med skyerne, og alle vil se ham, også de, der har
gennemboret ham. Alle jordens folkeslag vil jamre, når han kommer. Ja,
sådan vil det gå.

Bemærk at der nævnes alle jordens befolkning vil se og jamre når han kommer.

Altså må alle jo så være tilstede når det sker.
Derfor kan der jo ikke være sket nogen form for bortrykkelse før han kommer.

Så hvor kommer mon så den ide fra at de kristne skal bortrykkelse til himlen
før den store trængselstid.
Det hænger jo ikke sammen, sådan umiddelbart.

Hvad kan jeg have overset i dette vers 7.?

Eller er bortrykkelsen alligevel blot en falsk lære der har sneget sig ind i
folks tanker.?
Så er den jo ikke allene, jeg tror der er mange flere af samme slags.

Men hvad siger i andre kristne til betydningen af dette vers?
--
Mvh
Bjarne.
Ole Madsen
2024-05-30 10:45:10 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
når Jesus kommer med alle de hellige kommer han ikke i skyerne men for
at slå antikrists hær ihjel

der står et sted at Jesus med de hellige skal komme fra bozra og træde
vinpersen
Ole Madsen
2024-05-30 10:55:04 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Esajas 63
63 Hvem kommer der fra Edom, i Højrøde Klæder fra Bozra, han i det
bølgende Klædebon, stolt i sin vældige Kraft?"Det er mig, som taler i
Retfærd, vældig til at frelse!" 2 Hvorfor er dit Klædebon rødt, dine
Klæder som en Persetræders? 3 "Jeg trådte Vinpersen ene, af Folkeslagene
var ingen med mig; jeg trådte dem i min Vrede, tramped dem i min Harme;
da sprøjted deres Blod på mine Klæder, jeg tilsøled hele min Klædning. 4
Thi til Hævnens Dag stod min Hu, mit Genløsningsår var kommet. 5 Jeg
spejded, men ingen hjalp til, jeg studsed, men ingen stod mig bi. Da kom
min Arm mig til Hjælp, og min Harme, den stod mig bi; 6 jeg søndertrådte
Folkeslag i Vrede, i Harme knuste jeg dem, deres Blod lod jeg strømme
til Jorden."
Ole Madsen
2024-05-30 10:56:14 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
1 tess siger også at vi ikke skal gå igennem Guds vrede, da vi er frelst
fra denne, i trængselstiden kommer Guds vrede over ulydighedens børn
Ole Madsen
vi skal bruge skriften til at udlægge skriften, intet skrift kan stå alene
Bjarne
2024-05-30 13:30:38 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Jeg vender tilbage senere, jeg har en del at se til for tiden.
--
Mvh
Bjarne.
Helle Jensen
2024-05-30 14:33:24 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
vi skal bruge skriften til at udlægge skriften, intet skrift kan stå alene
Jeg vender tilbage senere, jeg har en del at se til for tiden.
Så hårdt er det vel heller ikke at beskylde alle mennesker for
at være fulde af løgn?
Helle Jensen
Ole Madsen
2024-05-30 18:15:46 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
1tess4
17 derpaa skulle vi, som leve, som blive over, tilligemed dem henrykkes
til at møde Herren i luften, og saaledes skal vi altid være med Herren.

18 Saa trøster hverandre med disse Ord!

"henrykkes", ddhb "bortrykkes"
Bjarne
2024-05-31 08:27:33 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Må jeg anbefale denne artikel!

https://udfordringen.dk/2021/08/bortrykkelsen-myte-vranglaere-eller-faktum/

Giver endnu mere stof til eftertanke om bortrykkelsen.

Hvem er egentlig de hellige der skal bortrykkelse?

Er det de 144000 som Johannes ser og omtaler?
For det kan vist ikke være alle de kristne, da der flere steder i bibelen
står at vi skal bo på jorden til evig tid.

Så hvordan kan man det hvis man også skal bo
I himlen?
Kan nogen forstå min tvivl på bortrykkelsen nu?

Nå jeg vil studere videre.

Det glæder mig, at vi endelig har fået en tråd op at køre som virkelig
handler om kristendommen.

Lade os be til at vi kan holde dæmonerne ude herfra.
--
Mvh
Bjarne.
Ole Madsen

tak
Helle Jensen
Helle Jensen
Ole Madsen
jeg er helt enig
Helle Jensen
2024-06-01 08:08:03 UTC
Post by Ole Madsen
Post by Helle Jensen
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Det er da dejligt når en troende heller ikke forstår hvorfor.
Helle Jensen
Jens Bech
2024-05-31 19:36:02 UTC
Post by Ole Madsen
17 derpaa skulle vi, som leve, som blive over, tilligemed dem henrykkes
til at møde Herren i luften, og saaledes skal vi altid være med Herren.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det kan du opnå allerede nu med "BOING"!

Lyrik
Bjarne
2024-05-31 22:20:41 UTC
Post by Jens Bech
Post by Ole Madsen
[...]
Øv, jeg har kun en cesna
--
Mvh
Bjarne.
Jens Bech
2024-06-01 06:21:42 UTC
Post by Bjarne
Post by Jens Bech
Post by Ole Madsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen er den ikke mere labil?

Lyrik
v***@gmail.com
2024-05-31 10:42:00 UTC
Post by Bjarne
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Bjarne
[...]
Der er flere måder at forstå biblen
på:
Historisk-kritisk metode: Denne
metode fokuserer på den historiske
og kulturelle kontekst, hvori
teksten blev skrevet.

Litterær metode: Denne metode
fokuserer på tekstens litterære
genre og stil.

Teologisk metode: Denne metode
fokuserer på tekstens teologiske
budskab.

Det er vigtigt at bruge forskellige
fortolkningsmetoder til at få en
dybere forståelse af Bibelen.

At stole udelukkende på "skrift med
skrift"-metoden har have sine
stærke begrænsninger.
--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.
Lyrik
2024-05-30 18:04:02 UTC
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Han kommer hver Jul uden nogen jsmmerkoncert.

Han sender sin sublimation!-Julemanden der kommer med gaver og glæde!

😇😇😇😇😇😇😇😇😇

Ho,Ho;Ho 😇😇😇😇😇😇😇😇😇

"Julemnden"
Helle Jensen
2024-05-31 06:29:40 UTC
Post by Lyrik
Post by Bjarne
Post by Ole Madsen
Post by Ole Madsen
[...]
Julemanden er heller ingen ond satan som deres gud er, et kul i sokken
hvis du har været uartig, og så starter man på en frisk næste jul.
Helle Jensen
jenserik
2024-05-31 14:33:02 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Allr guder er udviklet fra krigere og konger.
Kun een Gud har en demokratisk fødsel, og det er Julemanden.

Han ert kommet med det gode man kunne drive ud af Jesus.
Al Jesu ondskab lader vi gå i glemmebogen.

Julemanden er demokratiets Gud og han tiltaler alle verdens mennesker.

Vi har ingen brug for at få Jesus tilbage. Vi har noget bedre i
Julemanden. Ikke engang Muslimer kan stå for ham! Alle verdens sekterere
må give fortabt! De lader børnene føre dem til glæde og gaver.

Lyrik
Ole Madsen
2024-06-08 15:11:30 UTC
Post by Ole Madsen
Jeg foreslår vi bygger på denne tråd hele vejen
http://www.lindbergbibelen.dk/bibelen/nt/66-aab2.php

Det 2det kapitel 1-7

(
3. Det første brev til menighedens engel i Efesos

1 Skriv til engelen for menigheden i Efesos: Dette siger han, som holder
de 7 stjerner i sin højre og vandrer mellem de 7 guldlysestager:
)

--

Engle i højre hånd og iblandt menighederne, dette betegner autoritet og
manifestation.

Men det betegner også den fulde åbenbaring at Jesus vandrer imellem
guldlysestagerne og at denne er tilgængelig for alle menighederne.

(
2 Jeg kjender dine gjerninger og dit arbejde og din taalmodighed, og at
du ikke kan fordrage de onde, og du har prøvet dem, som sige, at de ere
apostle, og ere det ikke, og du fandt, at de vare løgnere;

3 og du har holdt ud og har taalmodighed ved mit navn, og du blev ikke
udmattet;

4 men jeg har det imod dig, at du har forladt din første kjærlighed.
)

--

de havde startet flot, men fejlet på eet punkt, første kærligheden

(
5 Husk derfor paa, hvorfra du er falden og vend om, og øv de første
gjerninger! men hvis ikke, kommer jeg hastig over dig, og jeg vil flytte
din lysestage fra hans sted, hvis du ikke omvender dig.
)

--

I menigheden er kærlighed det bærende element, hvor det ikke er det er
menigheden død. Efesos havde glemt hvordan de var begyndt.

(
6 Dog det har du, at du hader Nikolaiternes gjerninger, som jeg også hader.
)

--

Der er forskellige meninger om hvad der var galt med Nikolaiternes
gerninger, men nogle antyder at der i navnet ligger noget særligt, på

(
7 Den, som har øre, høre, hvad Aanden siger til menighederne! Den, som
sejrer, vil jeg give at spise af livets træ, som er midt i min Guds paradis.
)

"til menighederne", alle breve skulle gives til dem alle fordi der er
elementer fra hvert brev som passer til nogle i hver af menighederne,
også for at sige at alle de enkeltes løfter og formaninger gælder dem alle.